مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

قیمت فرش ماشینی در سال 1400

قیمت فرش ماشینی – سال ۱۴۰۰

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری – قیمت فرش ۱۲ متری – قیمت فرش ماشینی ۹ متری – قیمت فرش ۹ متری
در این مقاله به بررسی قیمت فرش ماشینی در سال ۱۴۰۰ می‌پردازیم، جدولی که در ادامه قرار می‌دهیم نتیجه بررسی بازار است. دقت نمایید که این قیمت‌ها حدودی هستند و با توجه به نوسانات بازار امکان افزایش و کاهش وجود دارد. برای مشاهده محصولات می‌توانید به فروشگاه تخصصی  فرش ارزان قیمت  بست بافت مراجعه کنید.

 

قیمت فرش ماشینی کاشان

قیمت فرش ماشینی کاشان

لیست قیمت فرش کاشان

کارخانه سازنده / ابعاد فرش۱۲ متری۹ متری۶ متری
فرش کاشان ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰۷،۲۰۰،۰۰۰۵،۵۰۰،۰۰۰۳،۷۰۰،۰۰۰
فرش کاشان طرح۷۰۰ شانه    
فرش کاشان نخ ورژن۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰۴،۹۲۰،۰۰۰۳،۸۰۰،۰۰۰۲،۵۰۰،۰۰۰
فرش کاشان ۴۴۰ شانه تراکم ۹۰۰۲،۴۶۰،۰۰۰۱،۹۰۰،۰۰۰۱،۲۷۰،۰۰۰
فرش کاشان ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰۸،۳۰۰،۰۰۰۶،۳۰۰،۰۰۰۴،۲۰۰،۰۰۰
فرش کاشان ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰۸،۶۰۰،۰۰۰۶،۶۰۰،۰۰۰۴،۴۰۰،۰۰۰

جهت مشاهده محصولات کارخانه فرش ارزان قیمت تهران کلیک کنید

فرش مشهد 1500 شانه

فرش مشهد ۱۵۰۰ شانه

لیست قیمت فرش مشهد                        

کارخانه سازنده / ابعاد فرش۱۲ متری۹ متری۶ متری
فرش مشهد ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰۱۴،۳۰۰،۰۰۰۱۱،۰۰۰،۰۰۰۷،۶۰۰،۰۰۰
فرش مشهد ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰۱۲،۵۰۰،۰۰۰۹،۵۰۰،۰۰۰۶،۴۵۰،۰۰۰
فرش مشهد  ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰۱۱،۰۰۰،۰۰۰۸،۲۰۰،۰۰۰۵،۶۰۰،۰۰۰
فرش مشهد ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰۹،۷۰۰،۰۰۰۷،۲۵۰،۰۰۰۵،۰۰۰،۰۰۰
فرش مشهد ۷۰۰ شانه تراکم ۲۱۰۰۸،۹۵۰،۰۰۰۶،۷۵۰،۰۰۰۴،۵۵۰،۰۰۰
فرش مشهد ۵۰۰ شانه تراکم ۱۰۰۰۷،۶۰۰،۰۰۰۵،۷۰۰،۰۰۰۴،۷۰۰،۰۰۰

جهت مشاهده محصولات کارخانه فرش ارزان قیمت کرج کلیک کنید

فرش نگین مشهد 1200 شانه
فرش نگین مشهد ۱۲۰۰ شانه

      لیست قیمت فرش نگین مشهد

کارخانه سازنده / ابعاد فرش۱۲ متری۹ متری۶ متری
فرش نگین مشهد ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰——-————-
فرش نگین مشهد ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰۱۳،۸۵۰،۰۰۰۱۰،۳۰۰،۰۰۰۷،۱۰۰،۰۰۰
فرش نگین مشهد ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰۱۱،۷۵۰،۰۰۰۸،۸۰۰،۰۰۰۵،۹۵۰،۰۰۰
فرش نگین مشهد ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰۹،۴۵۰،۰۰۰۷،۲۰۰،۰۰۰۴،۹۷۰،۰۰۰
فرش نگین مشهد ۷۰۰ شانه تراکم ۲۱۰۰۸،۷۰۰،۰۰۰۶،۶۵۰،۰۰۰۴،۶۵۰،۰۰۰
فرش نگین مشهد ۵۰۰ شانه تراکم ۱۰۰۰۷،۶۵۰،۰۰۰۵،۶۵۰،۰۰۰۳،۸۵۰،۰۰۰

جهت مشاهده محصولات کارخانه فرش ارزان قیمت نگین مشهد کلیک کنید

فرش زمرد مشهد 1200 شانه
فرش زمرد مشهد ۱۲۰۰ شانه

                   لیست قیمت فرش زمرد مشهد

کارخانه سازنده / ابعاد فرش۱۲ متری۹ متری۶ متری
فرش زمرد مشهد ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰۱۴،۴۰۰،۰۰۰۱۰،۹۵۰،۰۰۰۷،۴۰۰،۰۰۰
فرش زمرد مشهد ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰۱۲،۲۰۰،۰۰۰۹،۳۰۰،۰۰۰۶،۳۳۰،۰۰۰
فرش زمرد مشهد ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰——–——-——
فرش زمرد مشهد ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰۸،۶۰۰،۰۰۰۶،۴۸۰،۰۰۰۴،۴۶۰،۰۰۰
فرش زمرد مشهد ۷۰۰ شانه تراکم ۲۱۰۰۸،۳۵۰،۰۰۰۶،۳۵۰،۰۰۰۴،۳۵۰،۰۰۰
فرش زمرد مشهد ۵۰۰ شانه تراکم ۱۰۰۰۷،۴۵۰،۰۰۰۵،۴۵۰،۰۰۰۳،۶۵۰،۰۰۰

جهت مشاهده محصولات کارخانه فرش ارزان قیمت کاشان کلیک کنید

دلیل اختلاف قیمت در فرش مشهد و فرش کاشان به عواملی چون کیفیت دستگاه‌ها و کیفیت مواد اولیه بستگی دارد. تمامی محصولات کارخانه‌های فرش مشهد با نخ بایر آلمان بافت می‌شوند و ضد حساسیت می‌باشند. این محصولات بدون پرز هستند و دارای ثبات رنگ حداقل ۱۰ ساله می‌باشند.

فرش‌های کاشان بنابه نیاز مشتری تنوع قیمت زیادی دارند، مثلا برای فرش جهیزیه عروس بهتر است از فرش کاشان استفاده شود. تنوع طرح در فرش کاشان بی نظیر است. از مزایای خرید اینترنتی فرش از فروشگاه تخصصی فرش ماشینی این است که می‌توانید فرش را بدون واسطه از کارخانه بخرید. کیفیت تمامی محصولات توسط کارشناسان تیم بست بافت بررسی می‌شود از جمله می‌توان به بررسی جنس نخ، کیفیت بافت، جنس پود و رنگ فرش اشاره کرد. 

توضیحات اجمالی

امروزه یکی از مواردی که برای خریداری فرش بسیار مهم است کیفیت فرش می باشد زیرا فرش جز کالاهایی است که زود به زود توسط خانواده ها تعویض نمیشود پس از این رو مهم است فرشی که خریداری میکنیم کیفیت مناسب را داشته باشد.فرش ماشینی طرح دیانا زمینه آبی 700شانه تراکم 2550 می باشد و بافته شده با نخ ورجین است که این نوع نخ جز یکی از برترین نوع نخ های فرش ماشینی می باشد, جنس نخ پود این فرش ماشینی پنبه / پلی استر است و ضخامت آن 1±9 میلیمتر می باشد,همچنین تعداد رنگ به کار رفته در طراحی و تولید آن 8 رنگ می باشد .نوع رنگ بندی و طراحی فرش ماشینی طرح دیانا زمینه آبی به گونه ای است که شما میتوانید این فرش زیبا را با انواع دکوراسیون ها , چه دکوراسیون های امروزی و مدرن و چه دکوراسیون های سنتی و کلاسیک ست کنید

 

اندازه های موجود و قابل سفارش : (4×3) 12 متری , (2.5×3.5) 9 متری , (3×2) 6 متری

 

فرش ماشینی طرح دیانا زمینه آبی

جنس نخ و الیاف

الیاف استفاده شده برای بافت و تولید این فرش , الیاف ورجین می باشد , الیاف ورجین از نظر سلامت جز بهترین نوع الیاف می باشند به این دلیل که در فرایند تولید و نخ ریسی ورجین به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نمیشود از این جهت هیچگونه حساسیت و مشکلات تنفسی برای خانواده ها و اشخاص مخصوصا کودکان ندارد

از ویژگی های مهم فرش های ارزان قیمت کرمان بافته شده با نخ ورجین علاوه از سلامت و ضد حساسیت بودن میتوان به : قابلیت شستشو , نرمی و لطافت , عدم پرزدهی و ثبات نوری بالا اشاره کرد

در میان ویژگی های گفته شده قابلیت شستشو بودن این الیاف بسیار مهم است به این دلیل که اگر فرشی این قابلیت و ویژگی را نداشته باشد بعد از شستشو دچار آبرفت , رنگ پریدگی , شل شدن   و زرد شدن ریشه ها سطح فرش خواهد شد

طراحی و رنگ بندی زیبا

طرحی زیبا و استفاده از رنگ بندی زیباتر برای بافت و تولید فرش ماشینی طرح دیانا زمینه آبی این قابلیت را به شما میدهد که شما بتوانید از این فرش برای انواع دکوراسیون ها , چه دکوراسیون های امروزی و مدرن و چه دکوراسیون های سنتی و کلاسیک استفاده کنید و منزل و فضای خود را زیبا کنید برای خرید فرش ارزان قیمت یزد کلیک کنید.

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

فرش ماشینی طرح دیانا زمینه آبی

خرید فرش کاشان به صورت حضوری و آنلاین

خرید فرش کاشان به صورت آنلاین
امروزه در اکثر خانه ها ، فرش ماشینی وجود دارد و می توان گفت که فرش های ماشینی در زیبایی خانه ها تاثیر بسیار زیادی دارند . فرش های ماشینی زمانی که در دکوراسیون هماهنگ خود قرار می کیرند باعث ایجاد تصاویر بصری و آرامش بخش می شوند . افراد می توانند با توجه به مکان مورد نظر فرش متناسبی را انتخاب نمایند .


در انتخاب فرش های ماشینی برای منازل ظاهر و کیفیت به یک اندازه مهم است زیرا خرید فرش با کیفیت بالا باعث می شود که خریدار از هزینه چندین باره فرش ماشینی مبرا می شود و زیبایی فرش اگر براساس اصول انتخاب شود باعث دگرگونی فضا می شود . امروزه تولید فرش ماشینی به اندازه ای است که دیدن و تمام محصولات تولید شده در بازار های سنتی امکان پذیر نمی باشد و یا اگر در جایی تمام طرح و رنگ ها فرش ماشینی وجود داشته باشد تماشای تمام آن ها هم وقت گیر است و هم هزینه بر .
همانطور که میدانید فرش های ماشینی دارای تعداد شانه های متنوعی از جمله 500 شانه ، 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه و 1500 شانه می باشند . که هر کدام از آن ها دارای شاخه های مختلفی می باشند .
با این تفاسیر بهترین راه برای خرید فرش های ماشینی باکیفیت داشتن آگهی و مطالعه در این حیطه است . شما باید در رابط با برند ها ، فروشگاه های معتبر ، تعدادشانه ، تعداد تراکم ، جنس الیاف بکار رفته در فرش و غیره اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید تا بتوانبد یک خرید مناسب و به صرفه در زمینه فرش داشته باشد .
برای خرید فرش های کاشان  دو روش وجود دارد خرید به صورت فیزیکی و خرید به صورت اینترنتی . که ما در ادامه توضیحات مختصری را درباره هرکدام بیان می کنیم :
خرید فرش  فارس به صورت حضوری

 برای خرید فرش ارزان قیمت فارس به این روش باید به نمایشگاه ها و یا فروشگاه های فرش در این شهر مراجعه نمایید و برای این کار باید هزینه ای را صرف رفت و آمد نمایید . در این فروشگاه قطعا نمی توانید به تمام محصولات دسترسی داشته باشید و تنها به پر فروش ترین آن ها دسترسی دارید . برای شما امکان ندارد که اطلاعات هر کدام از آن ها به خاطر بسپارید و سپس با هم مقایسه نمایید و در آخر به دلیل خستگی زیاد مجبور به انتخاب و خرید یکی از آن ها می شوید و ممکن است بعد از رفتن به خانه ممکن است از  خریدتان نیز پشیمان شوید . همچنین به دلیل وجود واسط ها قیمت فرش ها در این فروشگاه ها نسبت به قیمت کارخانه بسیار بیشتر است .

خرید فرش کاشان به صورت آنلاین

 در خرید اینترنتی فرش کاشان ، هیچ کدام  از این مشکلات خرید فیزیکی وجود ندارد و می توان گفت در این روش خرید ، مزایای بسیار زیادی نیز وجود . در خرید فرش به صورت آنلاین نیازی نیست که از خانه و یا محل کارتان به این فروشگاه ها مراجعه کنید و می تواند در هر کجا و هر زمانی به این فروشگاه ها دسترسی داشته باشید . در فروشگاه های آنلاین تمامی محصولات وجود دارد و همچنین تمام اطلاعات ظاهری و فنی آن ها و شما می توانید به راحتی آن ها را با هم مقایسه کنید . قیمت تمامی آن ها قیمت کارخانه است زیرا در فروشگاه های آنلاین دلالان و واسط ها وجود ندارند و شما به صورت مستقیم با تولید کنند در ارتباط می باشید .

مزیت های خرید آنلاین فرش کاشان
1 . قیمت مناسب

 همانطور که بیان کردیم در این گونه فروشگاه ها دلالان و واسطه ها حذف شده اند و همچنین هزینه ی اضافه ای مانند اجاره نمایشگاه و یا فروشگاه ، هزینه پرسنل ، هزینه آب ، هرینه برق و غیره وجود ندارد . زیرا برای ارائه محصول در فروشگاه های آنلاین نیازی به مکان فیزیکی نیست . به همین دلایل محصولات با قیمت بسیار مناسب تری به فروش می رسند .

2 . دسترسی آسان

 در خرید از فروشگاه های آنلاین فرش ارزان قیمت شیراز نیازی به حضور فیزیکی نیست و خریدار می تواند در هر جا و یا هر زمانی با در اختیار داشتن یک گوشی موبایل و یا یک لب تاب به راحتی به فروشگاه های اینترنتی دسترسی پیدا کند و خرید خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهد .

3 . تنوع محصولات

 همانطور که گفتیم در فروشگاه های فیزیکی به دلیل کم بود فضا امکان قرار دادن تمام محصولات در آنجا نیست و شما می توانید به تعداد کمی از طرح و رنگ فرش ها دسترسی داشته باشید . اما در فروشگاه های آنلاین مشکل فضا وجود ندارد و تولید کنندگان تمامی محصولات خود را با تمام طرح و رنگ ها قرار می دهند و شما می توانید به راحتی به تمام آن ها دسترسی داشته باشید و با خیال آسود از تمامی آن ها دیدن کنید و در آخر نیز می توانید آن ها را از نظر رنگ و طرح و قیمت مقایسه کنید و سپس فرش مورد نظر خود را خریداری کنید .

4 . کیفیت بالای محصول 

به دلیل تولید بالای فرش در شهر کاشان رقابت بین تولید کننده ها بسیار زیادی است بنابراین هر کدام از تولید کنند ها برای جذب مشتری بیشتر سعی می کنند که محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید کنند . به همبن دلیل محصولاتی که در فروشگاه های آنلاین به فروش می رسد دارای بالاترین کیفیت است .

5 . ایجاد اطمینان در فروشگاه های آنلای برای مشتریان

 اطمینان در خرید برای اکثر افراد یک گزینه مهم به حساب می آید بنابراین فروشگاه های آنلاین با استفاده از اینماد که از وزرات صنعت و معدن و تجارت به سایت های معتبر داد می شود اعتماد را برای مشتریان خود فراهم می کنند بنابراین شما می توانید با خیال آسوده از فروشگاه های که دارای اینما می باشند فرش مورد نظر خود را خریداری کنید .

6 . ارسال رایگان فرش

 از دیگر مزایای خرید از فروشگاه های آنلاین می توان به ارسال رایگان فرش اشاره نمود . به صورت کلی می توان گفت که یکی از موارد مهم در خرید ، ارسال فرش می باشد که در خرید از فروشگاه فیزیکی فروشنده هیچ مسولیت در این رابط ندارد اما در فروشگاه های آنلاین برای جذب و رضایت بیشتر مشتری فرش خریداری شد را به صورت رایگان به درب منزل ارسال می کنند . بنابراین شما در هنگام خرید فرش از فروشگاه های آنلاین هیچ گونه نگرانی در مورد دریافت آن نخواهید داشت .

کانال تلگرام فرش ارزان قیمت 


راهنمای انتخاب بهترین سایز فرش ماشینی

best-size-carpet.jpg

راهنمای انتخاب بهترین سایز فرش ماشینی برای فضاهای مختلف

بهترین سایز فرش ماشینی عمدتا به فضایی که قرار است در آن قرار گیرد، وابسته است. فرش ارزان قیمت به علت دارا بودن فرم مسطح و گسترده خود باعث جداسازی فضاهای مختلف خانه می شوند. اکنون تصور کنید کلیه وسایل خانه را روی فرش قرار داده اید، بی شک منزل شما با وجود وسعت خود در یک فضای کوچک محدود خواهد شد و خانه کوچک تر از قبل به نظر می آید.
از طرفی اگر تمامی وسایل را از روی فرش برداشته و تمامی مبلمان یا وسایل دیگر تزیینی را در اطراف فرش قرار دهید، ظاهر فرش ناموزون خواهد شد و باعث ایجاد تضاد در فضا می شود به صورتی که هیچ گونه هارمونی در خانه صورت نگرفته است و در ذهن بیننده حس تضاد مشهودی بوجود می آید. انتخاب یک فرش با سایز بزرگ تر و یا کوچک تر از محیط نیز مشکلات خاص خود را دارد. می توان گفت مبلمان برای هال و پذیرائی، سرویس خواب برای اتاق خواب و همچنین میزناهار خوری برای آشپزخانه معیار های خوبی جهت تعیین اندازه فرش هستند.
گاهی فرش برای کاربر حکم کف پوش را دارد در حالی که برای برخی دیگر حس خفگی را ایجاد می کند، همچنین برخی از افراد علاقه مند هستند به سمت و سوی مینیمال کشیده شوند و مبلمان کاملا بر روی کفپوش قرار گیرد و برای آشپزخانه تنها یک قالیچه فانتزی قرار دهند.
برای مثال فرش کرم رنگ در ابعاد بزرگ برای فضای پر رفت و آمد زیبا است اما بعد از مدتی از خرید فرش پشیمان می شوید چرا که به سرعت آلودگی ها را نمایش می دهند و شست و شوی آن ها مخصوصا ابعاد بزرگ، دشوار است و همچنین برخی قالی شویی ها ممکن است به فرش شما آسیب برسانند و فرش دچار دو رنگی و مشکلات دیگر شود.

بهترین سایز فرش ماشینی برای پذیرایی

بهترین سایز فرش ماشینی برای پذیرایی سایزی می باشد که باعث شود پایه های مبل بر روی آن جای بگیرد و میز جلو مبلی در حدود قسمت مرکزی فرش جای گیرد تا دکوراسیونی منظم و مرتب شده ای داشته باشیم. اما چنان چه قصد دارید از فرش  ارزان قیمت تهران  فانتزی و کوچک تر از حد استاندارد به کار برید بایستی فرش را در مرکز محیط پهن کنید و از قرار دادن وسایل بر روی آن بپرهیزید.
جهت انتخاب بهترین سایز فرش ماشینی برای پذیرایی چنان چه میز جلو مبلی شیشه ای یا کوچک دارید می توانید از فرش های که ترنج میانی دارا هستند، استفاده کنید از طرفی اگر میز جلو مبلی شما چوبی و تو پر است، بهتر است از فرش با ترنج میانی به کار نبرید چرا که طرح آن نمایان نخواد بود.
توصیه می شود در صورت تمایل به استفاده از مبلمان ال حتما پایه های آن روی فرش قرار گیرد و طرح و رنگ فرش نیز بهتر است روشن و دارای طرحی ساده باشد تا محیط بزرگ تر به نظر برسد.
 

بهترین سایز فرش اتاق خواب

در مورد بهترین سایز فرش ماشینی برای اتاق خواب ها باید گفته که اغلب افراد ترجیح می دهند برای اتاق کودک از موکت استفاده کنند تا کودک امنیت بیشتری داشته باشد در حالی که اتاق خواب نوجوان  بهتر است پارکت یا موزاییک باشد تا حس مدرن بودن که اعلب نوجوان در پی ان هستند، ایجاد شود، ترجیحا بهتر است از فرش هایی با حدود یک سوم مساحت اتاق استفاده کنند.
 بهترین سایز فرش ماشینی برای اتاق خواب سایزی است که تخت خواب یا کاملا بر روی فرش و یا کاملا بر روی کفپوش قرار گیرد. برخی از افراد تمایل دارند که فرش را به گونه ای در اتاق خواب قرار دهند که اولین قدم های خود را هنگامی که از خواب بر می خیزند بر روی فرش قرار دهند. با این حساب می توان گفت که بهترین سایز فرش ارزان قیمت کرج ماشینی برای اتاق خواب ها، کمتر از یک دوم مساحت اتاق است اما در کل به سلیقه و خلق و خوی کاربر بستگی دارد.
ابعاد استاندارد و رایج فرش ماشینی
انواع سایز فرش ماشینی در چند سال اخیر بسیار متنوع شده است و دلیل آن هم این است که دستگاه های تولید و بافنده فرش بسیار پیشرفته شده اند. در حال حاضر انواع سایز فرش ماشینی مانند فرش 6 متری، فرش 9 متری و فرش 12 متری و  انواع قالیچه و کناره فرش نیز در بازار موجود است. از ابعاد رایج فرش ماشینی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
کناره هاx1.5 – 1x2 – 1x3 – 1x4 1
انواع قالیچه ها x2. 5 – 1.5x2.301.5
انواع فرش x3 – 2.5x3.5 – 3x4 – 4x62
امروزه نیازی نیست استرسی بابت انتخاب بهترین سایز فرش ماشینی داشته باشید چرا که با مدرن تر شدن دکوراسیون ها، ابعادی همچون فرش گرد و فرش بیضی نیز به ویترین فروشندگان فرش ماشینی اضافه شده است که در بیشتر موارد بایستی مشتری سفارش دهد تا برای او فرش موردنظر را تولید کنند.

buy-carpet-shahrfarsh.jpg

 

خرید اینترنتی فرش از سرای فرش ایران ارزانتر است یا شهر فرش

خرید اینترنتی فرش چه از شهرفرش انجام شود چه ازسرای فرش ایران در هر صورت روش مناسب تری نسبت به گشت و گذار در شلوغی بازار است. امروزه افراد به دلیل مشغله های کاری خود ترجیح می دهند تمامی مایحتاج خود از خورد و خوراک گرفته تا پوشاک و وسایل خانه و ... را از طریق اینترنت خریداری کنند چرا که هم در وقت ان ها صرفه جویی می شود و هم این که اغلب فروشگاه های اینترنتی قیمت مناسب تر و تنوع بیشتری را نسبت به بازار دارد.
حال اگر این سوال ذهن شما را مشغول کرده که خرید اینترنتی فرش از سرای فرش ارزان قیمت مشهد  است یا از شهرفرش، باید بگوییم که همه چیز بستگی به کیفیت فرش دارد و دقیقا به همین علت است که به طور دقیق نمی توان بیان کرد محصولات کدام یک ارزانتر است. هر فرش کیفیت و دوام، طرح، رنگ، جنس و نوع مواد اولیه خاص خود را دارد که هر کدام بر قیمت نهایی فرش موثر هستند.
در ادامه مطلب ویژگی ها و شرایط فروش فرش در سرای فرش ایران و شهرفرش را برای شما شرح می دهیم تا شما با دید بازتری اقدام به خرید کنید:

خرید فرش از شهر فرش

همان طور که گفته شد قیمت فرش ارزان در شهر فرش به بسیاری از عوامل مختلفی همچون کارخانه تولید کننده و همچنین تراکم فرش بستگی دارد. انوع مختلفی از تراکم فرش در شهرفرش وجود دارد مانند 1000 شانه، 1200 شانه و ... که هر کدام را متناسب با نیاز و بودجه خود می توانید خریداری و استفاده نمایید. شهر فرش همچنین تسهیلات فروش اقساطی فرش را برای بعضی از موسسات، سازمان ها و شرکت ها ارائه می کند با ذکر این نکته که اغلب اعضای این سازمان ها را نمی توان جزو قشر کم درآمد به حساب آورد که خب این خود جای بحث دارد.
به احتمال زیاد تا کنون از بیلبوردهایی که شهرفرش در سرتاسر شهر قرار داده است متوجه شده اید که کیفیت فرش در شهرفرش فصل جدیدی را با شعار "فرش ارزان شد" آغاز کرده است که به معنای ارائه تخفیف های برای اجناس خود می باشد. در مورد این برند باید ذکر کنیم که شهرفرش تمامی فرش های خود را از کارخانه هایی همچون فرش پردیسان، فرش بهشتی تبریز، جمله فرش تافته، فرش قیطران، فرش داریوش و فرش اعیان تهیه می کند پس بدیهی است که کیفیت آن ها با سایر فروشگاه هایی که از محصولات این شرکت ها استفاده می کنند، یکسان می باشد.

خرید فرش از سرای فرش ایران

سرای فرش ایران یکی دیگر از فروشگاه های آنلاین فروش فرش است که اعلام کرده است محصولات خود را تنها به صورت نقدی اما به شرط دارا بودن مناسب ترین قیمت، عرضه می کند. دلیل دیگری که منجر شده این برند محصولات ارزانی را ارائه دهد این است که فرش های سرای فرش ایران از کارخانه فرش ارزان قیمت کاشان و با همان قیمت درب کارخانه بوده و به صورت مستقیم و بدون وجود واسطه و حتی هزینه های نمایشگاهی ارائه می گردد.
شما چنان چه قصد خرید فرش از سرای فرش ایران را داشته باشید حتی نیازی به پرداخت هزینه حمل و نقل نخواهید بود و اگر شرایط خرید فرش را به صورت اقساطی دارید نیاز است که کارشناسان این مجموعه تماس تلفنی داشته باشید.
حال که با خصوصیات و ویژگی های فرش برندهای سرای فرش ایران و شهرفرش آشنا شدید، جای دارد با نحوه تولید فرش های ماشینی نیز تا حدودی آشنایی پیدا کنید.

تولید فرش ماشینی

فرش ماشینی اصطلاحی است که در برگیرنده انواع متفاوتی از کف‌پوش‌ها بر حسب نوع نخی که مصرف می شود و همچنین نوع تکنولوژی بافت فرش، می باشد. در اکثر مواقع فرش‌های فانتزی یا موکت‌های تافتینگ را نیز ممکن است به عنوان زیر مجموعه فرش ارزان قیمت کرمان و ماشینی نیز به حساب آیند و از آن ها به عنوان یک نمونه فرش ماشینی نام برده شود.
ذکر این نکته ضروری است که در صنعت نساجی، چه در قسمت تولید پارچه و چه در بخش تولید فرش ماشینی، مراحل تولید از چهار مرحله اصلی تشکیل شده است که عبارت اند از: ریسندگی، رنگرزی، بافندگی و تکمیل، حال ممکن است کارخانه ‌ای که محصول نهایی آن فرش ماشینی یا پارچه است، مدیریت کلیه این مراحل را خود بر عهده بگیرد یا این که فقط بخش‌ بافندگی آن را انجام دهد در هر صورت این 4 مرحله جزو مراحل صفر تا صد تولید فرش ماشینی می باشد.
 
در ادامه کار به بخش بافندگی انتقال داده شده و مراحل بافت با کمک دستگاه فرش بافی انجام می گردد. در آخرین مرحله نیز پس از آهار زنی و شیرینگ و همچنین بسته بندی نمودن در واحد تکمیل فرش، جهت عرضه و فروش به بازارهای مقصد ارسال می‌ گردد. در ادامه مطلب این مراحل را به صورت مختصر بیان کردیم:
•مرحله نخست ریسندگی فرش
•مرحله بعد بافندگی فرش ماشینی است
•مرحله اخر تکمیل فرش ماشینی می باشد.

جدیدترین فرش 1500 شانه

1500-carpet-export.jpg

 

با بهترین و جدیدترین مدل فرش 1500 شانه آشنا شوید

به همان میزان که تکنولوژی پیشرفت کرده و دستخوش تغییرات قرار می گیرد، توقع و انتظار مردم نیز در زندگی رو به افزایش است. همان طور که می دانید با پیشرفت تکنولوژی، محصولات و کالاهای جدیدی به بازار وارد می شود و این کالا ها موجب می شود تا افراد تمایل داشته باشند یک سری تغییرات را در دکوراسیون خانه یا محل کار خود ایجاد کنند از جمله رایج ترین این تغییرات، تغییر در دکوراسیون منازل می باشد.

 فرش ارزان قیمت یزد ماشینی نیز جزو محصولاتی هستند که با پیشرفت کردن تکنولوژی دچار پیشرفت بسیار زیادی شده اند به گونه ای که امروزه برخلاف گذشته شاهد تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد این کالا هستیم. فرش های 1500 شانه نمونه ای جدید از فرش های ماشینی هستند که شما عزیزان می توانید از جدیدترین مدل های آن از جمله  فرش ماشینی سناتور، فرش کاشان مدل گلبرگ، فرش گلوریا، فرش خشتی، فرش اشکان و ... برای استفاده در دکوراسیون خانه خود استفاده نمایید و حال و هوای تازه ای را به محیط زندگی خود ببخشید.
گفتنی است که فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه در تراکم های ۷۰۰ تا ۴۶۰۰ گره ساخته و تولید می‌شوند. هر چه گره های این نوع فرش بیشتر باشد به همان میزان فرش ریز بافت تر است و همچنین دارای ظرافت بیشتری می باشد. نکته حائز اهمیت در مورد انواع فرش ماشینی 1500 شانه این است که توصیه می شود به هیچ وجه اجسام سنگین را بر روی آن ها قرار ندهید چرا که الیاف آن ها به خاطر ظرافت بالایی که دارا هستند، آسیب پذیر بوده و ممکن است آثار وسایل سنگین بر روی آن ها باقی بماند.
 در مورد نظافت و تمیز کردن فرش ماشینی 1500 شانه نیز پیشنهاد می کنیم حداقل دو بار در هفته آن ها را جارو بکشید و هر چند وقت یک بار نیز آن را در جهت دیگری بچرخانید تا سایش یکنواخت داشته باشد.

صادرات فرش 1500 شانه

علاوه بر فرش‌های دستباف، فرش های ماشینی، قالیچه ها، فرش های فانتزی و حتی موکت ها هم فروش دارند. درست است که بین موکت و فرش ارزان قیمت فارس تفاوت قائل می شوند اما باید گفت که موکت هم نوعی کفپوش به حساب می آید. باید بوییم که در حدود ۲۵ سال قبل فرش ایران به عنوان کالای سرمایه‌ای در سایر کشورهای مختلف جهان در نظر گرفته می‌شد، البته دردسرهای زیادی کشیده شد تا این کالا به عنوان یک کالای مصرفی شناخته شد و این یعنی دیگر مثل طلا یا ساعت سوئیس برای افزایش قیمت، نگه داشته نمی شد و قیمت آن ها وابسته به نوسانات دلار نبود.
درست است که در گذشته این نمونه کالاها را به عنوان یک کالای سرمایه‌ای به حساب می آوردند اما امروزه به بازار چین نیز نفوذ پیدا کرده با این وجود خوشبختانه هنوز راه های متنوعی موجود است که ایرانیان می توانند از آن ها استفاده کنند و با کمک آن ها نیاز بازار کشور را تامین کنند. از جمله معایب فرش این است که شما نیاز دارید مفاهیم طرح، نخ و پود را شناخته و با آن ها آشنا شوید چرا که هر طرح مفهوم خاص خود را دارد و اگر فرش موردنظرتان یک فرش قدیمی باشد، تاریخچه هم به مشخصات فنی آن اضافه می شود.
اما با این وجود شما قادر خواهید بود در زمینه فرش ماشینی کار کنید و به موفقیت برسید مخصوصا این که محبوبیت آن ها خصوصا فرش ماشینی 1500 در انواع تراکم در حال افزایش است و شما به راحتی می توانید با شناخت نیاز مشتریان، انواع فرش ماشینی را در انواع شانه و تراکم را به بازار ارائه دهید و یا حتی آن ها را به سایر کشورهای اروپایی صادر کنید.

ویژگی های بارز فرش ماشینی 1500 شانه

یکی از ویژگی های بارز فرش ماشینی 1500 شانه این است که در بافت فرش ۱۵۰۰ شانه از الیاف اکریلیک هیت ست شده به کار گرفته شده است که نمره ای بین ۴۴ تا ۵۰ دارد. به همین علت نخی که جهت بافت فرش در آن به کار گرفته‌شده، بسیار ظریف است و همین مورد باعث شده تا این گونه فرش ها ظرافت بسیار بالایی دارا باشد. نکته دیگر این که چون فرش ۱۵۰۰ شانه فشردگی و تراکم بالایی دارد، در بافت آن از الیاف نازک استفاده می‌شود و اکثر نقش های ریز و زیبایی دارند و بیشتر مورد استقبال اشخاصی قرار می گیرند که به دنبال یک محصول خاص با ویژگی هایی همچون طرح زیبا، رنگ متنوع، کیفیت بالا و سازگار با انواع دکوراسیون، هستند.
گفتنی است که فرش  440 شانه
 از محاسن زیادی نسبت به معایب خود برخوردار است با این وجود دو مورد زیر مهم ترین معایب این نوع فرش ها به حساب می آید:

•این مدل فرش ها قیمت بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارد.
•به دلیل دارا بودن گره های بیشتر و همچنین ارتفاع بافت کمتر نسبت به سایر فرش ها، از ضخامت کم تری برخوردار است.

فرش کاشان

فروشگاه اینترنتی فرش کاشان با همکاری مستقیم کارخانه فرش ماشینی کاشان، با حذف واسطه های فروش شرایطی را فراهم کرده است تا خریداران بتوانند فرش مورد نیاز خود را “به قیمت کارخانه” خریداری کرده و در اسرع وقت از طریق باربری فرش خود را تحویل بگیرند.

فرش کاشان ماشینی نشات گرفته از همان قالی سنتی است که توسط زنان و مردان با دست بافت میشد که اکنون توسط ماشین‌آلات صنعتی بافته می‌شود. که مزیت سرعت تولید بالا ، ارزان بودن مواد اولیه نسبت به قالی دستبافت. قیمت ارزانتری دارد و همچنین ساده بودن بافت ان برای تولید کننده میباشد و خطای بسیار کم در کج بودن ویا کوتاه درامدن فرش از دیگر مزایای فرش ماشینی کاشان میباشد. همچنین بهتر بودن نقش و باکیفیت‌تر انواع تصاویر هنری و شخصی روی آن است.

دستگاه تولید فرش ماشینی

فرش ماشینی توسط ماشین آلات مختلفی تولید می‌گردد که می‌توان به دستگاه‌های تکسیما، واندویل، شونهر، Alpha ,CRX, ASR, VTR و… اشاره کرد. نخی که در بافت فرش کاشان استفاده میشود و یا به اصطلاح نخ خاب فرش معمولا از دو نوع آکریلیک یا BCF میباشد بعضی از کارخانهای فرش کاشان برای بافت فرش ارزان قیمت و فرش قیمت مناسب دو نوع نخ فوق را مخلوط کرده که قیمت فرش کمتر باشد برای افرادی که توان خرید فرش گرانتر را ندارند. و نیز در تولید فرش می‌توان از الیاف جدید ابریشم مصنوعی (پلی استر) هم استفاده کرد.

قیمت فرش کاشان – خرید فرش کاشان

فرش‌های ۱۰۰٪ آکریلیک کیفیت بالاتری نسبت به بقیه فرشها دارند و قیمت بالاتری هم دارند فرش کاشان که با نخ Bcf بافت میشود ارزانتر میباشد و تولید کننده این نوع فرش کاشان با توجه قابلیت دستگاه فرش بافی میتواند براساس درخواست مشتری فرش ارزان قیمت تولید کند مثلا در مناطق جنوب ایران برای مراسمات از فرشهای ارزان قیمت استفاده میکنند و تولید کننده از نخهای Bcf استفاده کرده و فرش ۱۲متری را با وزنهای ۱۸یا ۱۹ تا ۲۵کیلیو گرم بافت میکند (وزن فرش باتوجه به خواسته مشتری در قیمت تاثیر دارد) که خواسته مشتریان را براورده میکند.

فرش کاشان قیمت مناسب

فرش کاشان قیمت مناسب از این دسته از فرشها هستند که باتوجه به خواسته مشتری بافت میشود. فرش ارزان قیمت و فرش ماشینی قیمت مناسب بیشتر برای اتاق خواب ، خانه دانشجویی ، سالنها ، مسافرخانه‌ها و مراسمات استفاده میشود .
فرش‌های ابریشم مصنوعی در حال حاضر به دلیل عدم پرزدهی و شستشوی بسیار آسان و ثبات و درخشندگی بالا در بازارهای جهانی به عنوان بهترین کفپوش مورد توجه قرار گرفته اند.

فرش‌ها بر اساس شانه به ۳۵۰، ۴۴۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰و ۱۵۰۰ شانه تقسیم می‌شوند. تراکم فرش‌ها نیز می‌تواند براساس نوع ماشین و شانه بین ۷۰۰ تا ۴۵۰۰ باشد. فرش ۵۰۰ شانه دارای تراکم ۱۰۰۰، ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰، ۱۲۰۰شانه تراکم ۳۶۰۰، ۱۵۰۰شانه تراکم ۴۵۰۰ هستند. که در دو قطب فرش بافی ایران یعنی کاشان به عنوان پایتخت فرش ماشینی ایران و مشهد بافت می‌شوند.

امکان بافت فرش ارزان قیمت و فرش قیمت مناسب با وزن و قیمت متفاوت و همچنین نوع نخ اعم از نخ پلی استر بی سی اف و یا اکریلیک که معمولا با دستگاههای ۳۵۰ شانه، ۴۴۰ شانه و۵۰۰شانه بافته می‌شود. معمولا وزن این نوع فرش‌های ارزان قیمت سبک هستند فرش ارزان ۱۲متری ما بین ۱۸تا ۲۵ کیلو و فرش ارزان ۶ متری ما بین ۹ الی ۱۲کیلو بیشترین درخواست را دارند و در کارخانهای فرش کاشان که برای صادرات به عراق ، افغانستان ، پاکستان زیاد هست.

فرش کاشان ارزان قیمت مناسب ویلا و یا مکانهای که نیاز به فرش گران ندارد و یا نمی خواهید فعلا هزینه زیادی برای آنها کنید. فرش های ارزان قیمت به دلیل ارزان بودن از جنس نخ پلی استر برای بافت آنها استفاده میشود .

خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان

امروزه با توجه به پیشرفت علمی در تمامی موارد خصوصا امور کامپیوتر و اینترنتی و همچنین مشغله کاری زیاد خرید اینترنتی در سراسر جهان امری عادی شده است شما در خریدهای اینترنتی این امکان را دارید که تمامی محصولات فرش را نگاه کنید در مورد آنها اطلاعات کافی بدست بیاورید و بعد اقدام به خرید نمایید . شما نمیتوانید بیش از ۱۰۰۰ نوع طرح و رنگ و نقشه را در یک فروشگاه ببینید ولی این امکان در فروشگاه اینترنتی هست که با توجه به دکوراسیون منزل و رنگ دلخواهتان خرید کنید.

فروشگاه اینترنتی فروش فرش بست بافت این امکان را در اختیار مشتریان قرار میدهد که از بین فرش کاشان ، فرش ارزان قیمت شیراز ، فرش ارزان قیمت ،فرش قیمت مناسب ، فرش ترکمن ، فرش افشان و …. انچه که مد نظر مشتریان هست اطلاعات لازم و عکس فرش واقعی را در دسترس قرار دهد تا انتخاب و خرید مطمئن تر با برند معتبر داشته باشید.


۸ مدل از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در بازار ایران

قدرت سخت‌افزاری در کنار قیمت مناسب

در خرید لپ تاپ گیمینگ باید دنبال مدلی باشید که انتظارات‌تان از قدرت پردازشی مطلوب‌تان را برطرف کند و در عین حال زمانی که نیاز به جا‌به‌جایی‌اش دارید، به راحتی درون یک کوله پشتی جای بگیرد و باعث آزار کمرتان نشود. تنها مشکل اینست که اکنون یافتن مناسب‌ترین لپ‌تاپ به کاری دشوار تبدیل شده. در حال حاضر انبوهی از دیوایس‌های مختلف در بازار داریم که با ترکیب‌های متنوعی از پردازنده و پردازشگر گرافیکی از راه می‌رسند. و عجیب‌تر اینکه به خاطر تفاوت وات مصرفی، دو لپتاپی که مشخصات یکسان دارند لزوما عملکردی یکسان نیز از خود به نمایش نمی‌گذارند.

اما منظورمان را اشتباه برداشت نکنید، اکنون بهترین زمان ممکن برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ به حساب می‌آید. لپ‌تاپ‌های گیمینگ هیچوقت به این اندازه قدرتمند و حمل‌پذیر نبوده‌اند و ضمنا گاهی باعث می‌شوند به شکلی مقرون به صرفه، قادر به تجربه کار با برخی از بهترین سخت‌افزارهای اینتل، انویدیا و AMD باشید.

در این راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ در بازار ایران ۸ دستگاهی را معرفی کرده‌ایم که تجربه‌ای عالی از جدیدترین بازی‌های روز به ارمغان می‌آورند. تلاش بر این بوده که لیست‌مان هم شامل اقتصادی‌ترین گزینه‌ها باشد و هم مدل‌های پریمیوم‌تری که شاید کیف پولتان را بیشتر به چالش بکشند، اما در عوض تجربه‌ای با کیفیت‌تر با خود به همراه می‌آورند.

نکته‌ای که در آخر باید مد نظر داشته باشید اینست که اکثر این لپ‌تاپ‌ها در مدل‌ها و با متغیرهای گوناگون عرضه می‌شوند. حافظه رم، حافظه داخلی، مدل کارت گرافیک و حتی برند سازنده پردازنده می‌تواند در این مدل‌های گوناگون تغییر کند. اما ما بهترین ورژن از هر لپ‌تاپ را انتخاب کرده‌ایم که به نظرمان بهینه‌ترین تناسب را میان قیمت و عملکرد دارد.

۱. ایسوس TUF FX505DT

  • مزایا: پردازنده Ryzen 7 3750H، نمایشگر 1080p IPS

خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس

وقتی به دنبال خرید لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی باشید، معمولا باید از برخی نیازهای خود صرف نظر کنید و به برخی مشخصات ضعیف‌تر قانع باشید. اما لپ‌تاپ ایسوس  ساخته که شما را در این دوراهی سخت قرار نمی‌دهد و با مشخصاتی از راه می‌رسد که مشابه‌اش را در بسیاری از لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت‌تر بازار می‌یابید.

TUF FX505DT با کنار گذاشتن پردازنده اینتل در مدل‌های قبلی، این‌بار به سراغ پردازنده Ryzen 7 3750H شرکت AMD رفته و یک کارت گرافیک GTX 1650 انویدیا هم آن را همراهی می‌کند تا آنچه گیرتان می‌آید قطعاتی استاندارد برای تجربه بازی‌های روز باشد. نتیجه کار اینست که بازی‌های مهم روز را می‌توانید با رزولوشن 1080p و گرافیک بسیار خوب (شاید نه بالاترین تنظیمات ممکن در تمام بازی‌ها) اجرا کنید.

نکته مهم اینست که نمایشگر دستگاه هم رزولوشن 1080p را با نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز به اجرا در می‌آورد و بنابراین نه در تئوری و نه در عمل قرار نیست به رزولوشنی بالاتر از این دست پیدا کنید. اما خبر خوب اینکه ایسوس به استفاده از پنل نمایشگر IPS پرداخته که دقت رنگی و وضوح فراوان را نسبت به پنل TN موجود در برخی لپ‌تاپ‌های رقیب به ارمغان می‌آورد.

مثل تمام مدل‌های اقتصادی مشابه، این لپ‌تاپ از بدنه‌ای کاملا پلاستیکی بهره‌مند شده است. اخیرا شاهد حذف حاشیه‌های نمایشگر در برخی نوت‌بوک‌های گیمینگ پیشرفته برندهایی مانند دل و گیگابایت بوده‌ایم، اما به خاطر قیمت‌گذاری پایین‌ترش، لپ‌تاپ ایسوس با نمایشگری به دست‌تان خواهد رسید که سرتاسرش با حاشیه‌ای حدودا ۱ اینچی احاطه شده است.

حتما بخوانید: بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان  بازار ایران تا ۱۵ میلیون تومان (بهار ۱۴۰۰)

۲. اچ‌پی Pavilion Gaming DK0009NE

  • مزایا: پردازنده Core i5 9300H، حافظه پرسرعت SSD

خرید لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ اچ ‌پی در رنج قیمتی یکسان با TUF FX505DT دست به تولید لپ‌تاپی زده که دقیقا به اندازه ساخته ایسوس قدرتمند نیست، اما مزایی دیگر با خود به همراه می‌آورد و بنابراین انتخاب با شما خواهد بود که کدام ویژگی‌ها برایتان بیشترین اهمیت و ارزش خرید را دارند.

کار را با طراحی دستگاه آغاز می‌کنیم که بسیار شیک‌تر و خوش‌استایل‌تر از همتای ایسوس از آب درآمده و برخلاف آن، ظاهری حقیقتا گیمرپسند دارد. بریدگی‌های بدنه و قطر کم باعث می‌شوند که این دستگاه شمایلی بسیار زیباتر به میز کامپیوتر شما ببخشد و از خیره شدن به آن حسابی لذت ببرید.

اما بعد به مشخصات سخت‌افزاری می‌رسیم که از آن نظر اچ‌پی دست پایین را دارد. Pavilion Gaming DK0009NE همراه با همان کارت گرافیک انویدیا GTX 1650 با رم ویدیویی ۴ گیگابایتی از راه می‌رسد، اما به پردازنده اینتل Core i5 9300H مجهز شده است.

تمام این‌ها در کنار حافظه رم ۸ گیگابایتی باعث می‌شود که با بهترین گزینه ممکن برای تجربه بازی‌های روز روبه‌رو نباشیم، اما اگر اندکی از سختگیری‌هایتان بکاهید، می‌توانید بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی متوسط و با رزولوشن 1080p و نرخ فریم نزدیک به ۶۰ به اجرا در آورید.

اما گذشته از طراحی، اچ‌پی دیگر چه مزایایی برای محصول نه‌چندان ارزان خود به ارمغان آورده؟ اولین نکته اینست که لپ‌تاپ به یک حافظه HDD با ظرفیت ۱ ترابایت و یک حافظه SSD ثانویه ۲۵۶ گیگابایتی مجهز شده که حسابی به مذاق گیمرهای عجول و همینطور تولیدکنندگان محتوا خوش می‌آید.

از طرف دیگر، نمایشگر ۶۰ هرتزی دستگاه از پنل IPS با بک‌لایت WLED بهره می‌برد که از نظر میزان روشنایی و دقت رنگی، مزایایی غیر قابل انکار با خود به همراه می‌آورد. در نهایت همه‌چیز به این بستگی دارد که کدام قابلیت برای شما مهم‌تر است. اگر نظر ما را بخواهید، مشخصه‌های سخت‌افزاری و توان پردازشی همواره باید در اولویت باشند.

۳. لنوو Legion 5-FA

  • مزایا؛ پردازنده Core i7 10750H، نمایشگر با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز

خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو

لپ تاپ لنوو که بازار لپ تاپ تا ۱۵ میلیون تومان را قرق کرده بود اکنون به یکی از اصلی‌ترین بازیگران دنیای لپ‌تاپ‌های گیمینگ تبدیل شده و محصولاتی خوش‌منظر و قدرتمند را در ازای قیمتی معقول ارائه ‌می‌کند. اگر حاضر به پرداخت اندکی پول بیشتر نسبت به دو لپ‌تاپی که در بالا معرفی کردیم باشید، Legion 5-FA می‌تواند تجربه‌ای به مراتب بهتر برایتان به ارمغان آورد که عمدتا به خاطر تجهیزش به نمایشگری ۱۵.۶ اینچی با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز است.

نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز به این معناست که نه‌تنها می‌توانید به فریم بالاتری روی دستگاه دست پیدا کنید (و حقیقتا قادر به مشاهده تفاوت ایجاد شده باشید)، بلکه بازی‌ها به شکلی روان‌تر به اجرا در می‌آیند. مهم‌تر اینکه اگر اهل تجربه بازی‌های آنلاین و رقابتی باشید، همین دو برابر فریم بیشتر می‌تواند به معنای تفاوت میان برد و باخت باشد.

اگر مشخصات سخت‌افزاری برایتان از اهمیت فراوان برخوردار باشد، خوشحال خواهید شد که بدانید Legion 5-FA به پردازنده Intel Core i7 10750H و پردازشگر گرافیکی GTX 1650 Ti مجهز شده و همراه با ۱۶ گیگابایت حافظه رم از راه می‌رسد.

به عنوان آخرین و مهم‌ترین ویژگی این دستگاه در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ باید بدانید در کنار حافظه اصلی ۱ ترابایتی از نوع HDD، شاهد یک SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت هم هستیم که می‌تواند میزبان سیستم عامل و مهم‌ترین برنامه‌ها باشد و سرعت کار و بوت لپ‌تاپ را به شکلی چشمگیر افزایش دهد.

۴. ام‌اس‌آی GF63 Thin 9SCXR

  • مزایا؛ وزن مناسب، نمایشگر با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز

خرید لپ تاپ گیمینگ msi

اگر وزن و کارایی هر دو برایتان اهمیت دارند، اکنون به یکی از بهترین گزینه‌ها در رنج قیمت ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان می‌رسیم. کمپانی تایوانی ام‌اس‌آی لپ‌تاپ GF63 Thin 9SCXR را با وزن حدودی ۱.۸ کیلوگرم ساخته که با توجه به مشخصات سخت‌افزاری موجود در آن، یقینا حرکتی تحسین‌برانگیز به حساب می‌آید و اگر قرار نباشد لپ‌تاپ همواره روی میز کامپیوترتان باقی بماند، قطعا از این طراحی سبک‌وزن استقبال خواهید کرد.

این لپ‌تاپ ‍۱۵.۶ اینچی به پردازنده اینتل Core i7 9750H، کارت گرافیک انویدیا GTX 1650 با چهار گیگابایت رم ویدیویی از نوع GDDR6 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 مجهز شده و رزولوشن 1080p را با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز به نمایش درمی‌آورد.

درست مانند لپ‌تاپ قبلی که متعلق به لنوو بود، در محصول ام‌اس‌آی هم می‌توانید منتظر ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع HDD و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD باشید که به بوت دستگاه و اجرای اپلیکیشن‌های ساده (و نه بازی‌ها به خاطر ظرفیت محدودش) سرعت می‌بخشد.

در مجموع می‌توان این لپ‌تاپ را برآوردی از دیوایس‌های دیگر بازار در این رنج قیمت به حساب آورد که هم اکثر قابلیت‌های آن‌ها را در خود جای داده و هم حمل‌پذیری بیشتری دارد. حتی اگر حمل‌پذیری برایتان آنقدرها مهم نیست هم باید این دستگاه را جزو گزینه‌های اصلی خود قرار دهید.

لپ تاپ تدریس

۵. ایسر Nitro 5-55-70uz

  • مزایا؛ پردازنده نسل دهم Core i7 10750H، گرافیک انویدیا GTX 1660 Ti، رم ۱۶ گیگابایتی

خرید لپ تاپ گیمینگ

از اینجا به بعد در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ وارد دنیای لپ‌تاپ‌های میان‌رده‌ و پریمیومی می‌شویم که تجربه به مراتب بهتری از بازی‌های ویدیویی برایتان به ارمغان خواهند آورد. یکی از خوش‌قیمت‌ترین محصولات این بازار، لپ‌تاپ Nitro 5-55-70uz شرکت ایسر است که با مشخصات قدرتمندش، حسابی دلربایی می‌کند.

این دستگاه به کارت گرافیک انویدیا GTX 1660 Ti با ۶ گیگابایت حافظه ویدیویی و پردازنده اصلی Intel Core i7 10750H مجهز شده و ۱۶ گیگابایت نیز حافظه رم دارد. این مشخصات قدرتمند در بدنه‌ای به دست‌تان خواهد رسید که یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی را نیز در خود جای داده و حدودا ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد. چنین وزنی در قیاس با لپ‌تاپ‌های کاربری عمومی آنقدرها ایده‌آل نیست، اما برای یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند کاملا مناسب به حساب می‌آید و طراحی بدنه هم به گونه‌ای است که از تماشای آن سیر نخواهید شد.


حتما بخوانید: لپ تاپ اپل که در رنج قیمت خوبی هستند

اگرچه مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ به کیس‌های میان‌رده خانگی تنه می‌زند، اما همچنان نباید انتظار دستیابی به رزولوشنی بالاتر از 1080p را داشته باشید و به همین خاطر دستگاه با نمایشگری از نوع IPS از راه می‌رسد که رزولوشن 1080p را با بیشینه نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز به نمایش درمی‌آورد. اما آنچه می‌توانیم نویدش را به شما بدهیم اینست که با اندکی چشم‌پوشی از بالاترین مشخصات گرافیکی ممکن در بازی‌ها (خصوصا عناوین رقابتی و آنلاین) به راحتی قادر به دستیابی به نرخ ۱۴۴ فریم بر ثانیه خواهید بود و رقبایتان را به خاک و خون خواهد کشید.

در نهایت این پکیج با یک حافظه داخلی ۱ ترابایتی از نوع HDD و یک حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت تکمیل می‌شود. به این ترتیب نه‌تنها قادر به نصب ویندوز روی SSD خواهید بود، بلکه به فضای لازم برای نصب یک یا دو بازی که بیشترین وقت را به آن‌ها اختصاص می‌دهید نیز دسترسی دارید و می‌توانید سرعت بارگذاری‌ آن‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش دهید. چه چیزی بهتر از اینکه کمتر در لودینگ باشید و بیشتر در بازی؟

۶. ایسوس ROG Strix G15 G512LI

  • مزایا: ۳۲ گیگابایت حافظه رم، نمایشگر با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز

خرید لپ تاپ گیمینگ

ROG یا Republic of Gamers برندی است که شرکت ایسوس از آن برای عرضه لپتاپ‌های گیمینگ پرچمدار و قدرتمند خود استفاده می‌کند و وقتی نام این برند را می‌بینیم، می‌توانیم مطمئن باشیم که با محصولی بادوام و باکیفیت طرف هستیم.

یکی از بالانس‌ترین محصولات این برند نیز لپتاپ ROG Strix G15 G512LI است که در ازای قیمتی واقعا معقول (با استانداردهای بازار ایران و قیمت دلار) مشخصاتی واقعا فک‌برانداز در اختیارتان می‌گذارد.

بهترین مدل این لپ‌تاپ ایسوس همراه با پردازنده اینتل Core i7 10750H و کارت گرافیک انویدیا GTX 1650 Ti از راه می‌رسد. تا به اینجای کار با مشخصات آنقدرها عجیبی طرف نیستیم و مشابه همین سخت‌افزار را در مدل‌های قبلی هم مشاهده کرده‌اید. اما بگذارید غافلگیرتان کنیم. این دستگاه در پریمیوم‌ترین مدل به ۳۲ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه پرسرعت SSD مجهز شده و بنابراین نه فقط نیازهای گیمرها را برطرف می‌کند، بلکه گزینه‌ای عالی برای تولیدکنندگان محتوا و تدوین‌گرها هم به حساب می‌آید.

از دیگر دلایلی که باعث راهیابی این مدل به راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ شده باید به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی لپتاپ از نوع IPS اشاره کرد که به نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز دست پیدا می‌کند. سیستم خنک‌کننده بهینه برای اطمینان از عدم آسیب رسیدن به قطعات سخت‌افزاری در طولانی‌مدت و همینطور کیبورد RGB که هم برای گیم و هم برای تایپ مناسب تلقی می‌شود هم از دیگر مزایایی است که با خرید این مدل به دست خواهید آورد.

۷. ایسوس ROG Strix G712LV/EV034

  • مزایا: گرافیک RTX 2060 سازگار با رهگیری پرتو، یک ترابایت حافظه SSD

خرید لپ تاپ گیمینگ

نظرتان چیست به سراغ لپ‌تاپی گران‌قیمت‌تر برویم و به تجربه بازی‌ها با کارت گرافیکی یک نسل جدیدتر از کارت‌های موجود در لپ‌تاپ‌های قبلی بپردازیم؟ اگر با این ایده موافقید در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix G712LV/EV034 دقیقا راست کار خودتان است.

با پرداخت هزینه گزافی که ایسوس بابت محصول خود طلب می‌کند، می‌توانید به پردازنده اینتل Core i7 10750H و کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا دست پیدا کنید. این کارت گرافیک به صورت خاص درهای تازه‌ای را به رویتان باز خواهد کرد.

کارت‌های سری RTX 2000 انویدیا برای نخستین بار همراه با هسته‌های تنسور از راه رسیدند که «رهگیری پرتو» یا «Ray Tracing» را در بازی‌های ویدیویی امکان‌پذیر می‌کند. این تکنولوژی جدیدی در نورپردازی به حساب می‌آید که از طریق آن، تمام اشعه‌های نور به صورت دقیق شبیه‌سازی شده و بازتاب‌شان در محیط قابل مشاهده خواهد بود.

شاید در نگاه نخست آنقدرها مهم به نظر نرسد، اما رهگیری پرتو اصلی‌ترین روش برای ارتقای گرافیک کنونی بازی‌ها به حساب می‌آید و می‌تواند تجربه‌ای بسیار واقع‌گرایانه‌تر در اختیارتان قرار دهد.

بنابراین اگر مقداری پول اضافه در کیف پول‌تان باقی مانده، ارزش‌اش را دارد که به سراغ لپ‌تاپی مجهز به این کارت گرافیک بروید. در کنار این‌ها نیز باید افزود که ROG Strix G712LV/EV034 به ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4، یک ترابایت حافظه پرسرعت SSD و نمایشگر IPS با رزولوشن 1080p مجهز شده. البته مورد آخر اندکی جای تاسف دارد، زیرا با حافظه ویدیویی ۶ گیگابایتی، کارت گرافیک RTX 2060 کاملا قادر به دستیابی به رزولوشن 2K یا 4K با نرخ ۶۰ یا ۳۰ فریم بر ثانیه است، اما در نهایت مجبور به تجربه بازی‌ها با همان رزولوشن 1080p خواهید بود و تنها راه پیش رویتان برای تجربه بهتر بازی‌ها، افزایش فریم آن‌ها است.

۸. ایسوس ROG Zephyrus M15 GU502LW-AZ086

  • مزایا: گرافیک ۸ گیگابایتی RTX 2070 سازگار با رهگیری پرتو، نمایشگر با نرخ رفرش ۲۴۰ هرتز

خرید لپ تاپ گیمینگ

و اما می‌رسیم به پادشاه راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ : لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس M15 GU502LW-AZ086 که قیمتی بالا دارد و در ازای آن، نیازهایتان را برای سالیان طولانی برطرف خواهد کرد. ایسوس تمام تلاش خود را کرده تا یکی از بالانس‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار را بسازد، هم از نظر مشخصات سخت‌افزاری و هم طراحی.

لپ تاپ دل

نتیجه کار آن‌ها شده دستگاهی ۱.۹ کیلوگرمی که واقعا خوش‌دست از آب درآمده و با حاشیه‌های اندک پیرامون نمایشگر، واقعا زیبا ظاهر می‌شود. گذشته از این‌ها، می‌توانید منتظر دستیابی به پردازنده Core i7 10750H اینتل، کارت گرافیک RTX 2070 انویدیا با حافظه ویدیویی ۸ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 باشید. بعد هم حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی از نوع HDD را داریم که با یک حافظه SSD دیگر با ظرفیتی معادل ۵۱۲ گیگابایت تکمیل می‌شود.

اما هنوز کار تمام نشده و بهترین مشخصه را برای آخر نگه داشته‌ایم. این لپ‌تاپ همراه با نمایشگر ۱۵ اینچی با نرخ به‌روزرسانی ۲۴۰ هرتز از راه می‌رسد که از لحاظ تجربه بصری، انقلابی اساسی در بازی‌هایتان به پا خواهد کرد. به جرئت می‌توان گفت که با چنین نمایشگری، دیگر هیچکس در بازی‌های رقابتی مانند Counter Strike: Global Offensive یا Apex Legends رقیب‌تان نخواهد بود. تفاوت به وجود آمده آنقدر محسوس است که اساسا شما دشمنان را زودتر در گوشه و کنارها مشاهده خواهید کرد و فرصت بیشتری برای واکنش نشان دادن خواهید داشت. مگر ما گیمرها جز این‌ها چه می‌خواهیم؟


در جهان کنونی با پیشروی امور به سمت دنیای دیجیتال، میزان استفاده از دستگاه‌های کامپیوتری رو به افزایش است و بیشتر کارهای روزمره وابسته به این نوع دستگاه‌ها است. در این بین، برای اهداف آموزشی و کارهای روزمره مانند چک کردن ایمیل یا انجام کارهای اداری، لپ تاپ‌های مناسبی در بازار وجود دارد.

این لپ تاپ‌ها شاید از نظر قدرت پردازشی بسیار قدرتمند نباشند اما می‌توان آن‌ها را کارآمد دانست چرا که سیستم سخت‌افزار آن‌ها جوابگوی تمامی کارهای آموزشی، مرور وب و … است.

شرکت‌های فعال در حوزه تولید لپ تاپ‌های میان رده، شرکت لنوو، دل و ایسر هستند اما می‌توان بین محصولات شرکت‌های به نام، قیمت‌های مناسبی یافت. در ادامه چند لپ تاپ اقتصادی را با سیستم مناسب معرفی می‌کنیم.

بیشترین امکانات با قیمت خوب: لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسر مدل Aspire A315-54-36KT

لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A315-54-36KT

نقاط قوت:

  • کیفیت مناسب ساخت
  • پردازنده قدرتمند
  • حافظه داخلی و حافظه موقت مناسب
  • وجود درگاه پرسرعت USB3.0

نقاط ضعف:

  • نبود کارت گرافیکی مجزا
  • کیفیت متوسط صفحه نمایش
  • نبود درایو نوری

محصول ایسر Aspire A315 از جمله مناسب‌ترین دستگاه‌های لپ‌تاپ است که با پردازش‌گر بسیار خوب عرضه شده است. این لپ‌تاپ ۲.۱ کیلوگرم وزن دارد و از پردازنده نسل هشتم اینتل بهره می‌برد.

پردازنده این دستگاه از نوع ۸۱۴۵U و Core i3 است که دو هسته آماده به کار و دو رشته به ازای هر هسته دارد. این پردازنده در فرکانس پایه ۲.۱ گیگاهرتز عمل می‌کند که در صورت نیاز به فرکانس بالاتر، این فرکانس پایه تا ۳.۹ گیگاهرتز قابل افزایش است.

گفتنی است حافظه کش پردازنده که برای انجام پرسرعت پردازش و تسریع در عملکرد پردازنده به کار می‌رود، در پردازنده این لپ‌تاپ نیز استفاده شده است که میزان آن ۴ مگابایت است.لپ تاپ دانش آموزی

حافظه موقت این لپ‌تاپ برای اجرای نرم‌افزارهای عمومی مناسب است و مقدار آن ۴ گیگابایت است که در کنار آن یک ترابایت حافظه دائمی برای ذخیره‌سازی فایل‌های کاربر اختصاص داده شده است.

این لپ‌تاپ از پردازنده گرافیکی مجزا بهره نمی‌برد اما دارای پردازش‌گر گرافیکی داخلی از نوع Intel HD 620 است که به همراه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی آن ارائه تصاویر خروجی را بر عهده دارند. صفحه نمایش این لپ‌تاپ قادر است میزان رزولوشن متوسط ۷۶۸*۱۳۶۶ را فراهم کند که این رزولوشن در اندازه HD است.

دستگاه ایسر Aspire A315 دارای وبکم، بلندگوهای استریو، تاچ‌پد چند لمسی، کارت‌خوان، اتصال وای‌فای، اترنت، بلوتوث، پورت HDMI و پورت‌های اتصال یواس‌بی ۲.۰ و ۳.۰ است.لپ تاپ سامسونگ