مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

ماوس گیمینگ چیست؟

همه ی ما می‌دانیم که وظیفه ماوس کلیک کردن، اسکرول کردن و حرکت دادن پنجره‌های کامپیوتری است، حال در این بین بنظر شما چه خصوصیتی باعث برتری ماوسی نسبت به ماوسی دیگر می‌شود؟ تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی در چه چیزی است؟


ویژگی اصلی این دسته از ماوس‌ها ردیابی دقیق‌تر و با سرعت بالاتر است؛ اما ویژگی‌هایی مانند قابلیت شخصی‌سازی، راحتی و نحوه کاربری آن نیز از ویژگی‌های ماوس‌های گیمینگ به شمار می‌روند.


زمانی که تمام فعل و انفعالات داخل بازی کامپیوتری شما مانند حرکت دادن تصویر، مسیریابی، کنترل و نشانه‌گیری در بازی‌های شوتر از طریق ماوس انجام می‌شود، مطمئن باشید یک ماوس گیمینگ مناسب از اعضای اصلی تجهیزات گیمینگ شما محسوب می‌شود. مهمترین تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی داشتن سنسوری با سرعت و دقت ردیابی بالا است.


تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی


سنسور های لیزری و نوری

ماوس‌های معمولی و رایج بیشتر از سیستم سنسورهای نوری دارای LED استفاده می‌کنند، آخرین تغییرات این صنعت استفاده و بکارگیری از سنسورهای لیزری است. اما این دو نوآوری چه تفاوت‌هایی دارند؟

نحوه عملکرد و ساخت ماوس‌های لیزری نیز هم‌مانند ماوس‌های نوری استفاده است با این تفاوت که بجای نور قرمز رنگ، LED و اینفرارد در ساختشان از فناوری جایگزین لیزر استفاده می‌شود.

نور لیزر باعث روشن شدن سطح ماوس‌پد می‌شود، اما بر خلاف سنسورهای نوری که با پردازش تصویر دریافت شده و تغییرات آن جهت و سرعت حرکت ماوس را تشخیص می‌دهند؛ ماوس‌های با سنسور لیزری عمق فرورفتگی و برآمدگی‌های سطح ماوس‌پد را تشخیص می‌دهند. این امر باعث می‌شود تا ماوس‌های لیزری در مقابل ماوس‌های معمولی حساسیت بیشتری داشته باشند.


با توجه به نوه کارکرد و ردیابی این دسته از سنسورها، ماوس‌پدهایی با جنس سطوح مختلف مانند ماوس‌پد ‌Logitech G640 و Logitech G440 نیز طراحی شده‌اند تا ردیابی را برای سنسور ماوس شما ساده‌تر کنند و ردیابی دقیق‌تری را در اختیار شما قرار دهند.


 


تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

وضوح عملکرد یا DPI

DPI یا Dots Per Inch اندازه‌گیری دقت ماوس شماست. هرچقدر که DPI ماوس شما بیشتر باشد، زمانی که ماوس خود را حرکت می‌دهید، نشانگر ماوس بیشتر حرکت می‌کند. تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی در این است که ماوس‌های گیمینگ دارای DPIهای بالاتری هستند تا دقت بیشتری در ردیابی خود داشته باشند. به عنوان مثال لاجیتک در ماوس‌های گیمینگ گران‌قیمت خود از سنسور لاجیتک HERO استفاده می‌کند که بازه DPI 100 تا ۱۶۰۰۰ را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین برخی از ماوس‌های گیمینگ دارای دکمه‌‌های تنظیم DPI هستند و یا حتی دارای دکمه‌ای به نام Sniper Button هستند که با فشار آن‌ DPI ماوس به کمترین میزان خود می‌رسد تا در هنگام شلیک با اسنایپر حداکثر دقت را داشته باشند.


در مطلب DPI ماوس چیست با این ویژگی ماوس‌ها به صورت کامل آشنا می‌شویم.



تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

ارگونومی و شخصی سازی

ارگونومی و نحوه طراحی شکل ظاهری ماوس نیز از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.

از آنجایی که شما ساعت‌ها ممکن است غرق بازی‌های ویدئویی شوید، حس راحتی و لذت بخش بودن این ساعات از اهمیت زیادی باید برخوردار است.

بهترین ماوس‌های حال حاضر بازار مانند ماوس Logitech G903 این قابلیت را به شما می‌دهند که اجزای سازنده آن مانند تعداد دکمه‌ها و وزن ماوس را بر اساس نیازتان تغییر دهید.

بسیاری از ماوس های موجود علاوه بر دکمه‌های کلیک راست و چپ دارای دکمه‌های قابل تنظیم نیز هستند تا دستورات کلان برای انتخاب سریع اسلحه و غیره را برنامه ریزی و در دسترس قرار دهید تا در زمانی که به آن‌ها نیاز دارید به دنبال آن‌ها روی کیبورد خود نباشید. این قابلیت ویژه در بازی های استراتژی که در کمترین زمان باید بهترین انتخاب را داشته باشید به بهترین نحو به کمک شما می‌آیند.


اگر قصد تهیه ماوس گیمینگی برای خود را دارید اما نمی‌دانید که کدام یک از این قابلیت‌ها برای شما کاربردی‌تر خواهد بود، توصیه می‌کنیم تا مطلب راهنمای تهیه ماوس گیمینگ را مطالعه کنید.


شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

برترین لپ تاپ‌ها برای مهندس ها

برای شناخت برترین مدلهای لپ‎تاپ‌ها برای مهندس ها را برای شما عزیزان در این مقاله قرار داده ایم با ما در سایت تالاب باشید چهار میلیون و 500هزار تومان با هر متر و معیاری که در نظر بگیرید عدد بزرگی هست. حتی در دنیای تکنولوژی که حتما می‌دانید جنس مفید را فقط با پول مفید در اختیارتان می گذارند، باز هم این عدد بزرگ هست. مثلا گران ترین تلفن همراه های اپل هنوز نتوانسته اند اکثر از چهار میلیون تومان قیمت داشته باشند.

در جهان لپ‎تاپ ها وضعیت همین هست. اگر از مک بوک ها صرفنظر کنیم، برترین و کاربردی ترین لپتاپ جهان را میتوانید با نصف این پول بخرید. با این حال این هفته ما مجبور بودیم ولخرجی کنیم. چون کسی که قصد خرید لپتاپ داشت، مصرانه روی حرفش ایستاد و گفت حتما لپ تاپی می‌خواهد که اضافه بر سخت افزار قدرتمند شکل و قیافه جذابی داشته باشد و جلوتر از تکنولوژی زمان خودش قدم بردارد.

1. Pavilion 15T-BC009/ ساخت HP

پردازنده Core i7 از نوع 6700HQ، حافظه موقت 16 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوع SSD، کارت گرافیک مجزا از نوع GTX960، کیفیت صفحه نمایش تمام HD، ویندوز اورجینال 10 مهم ترین عاملی که ما را به سمت این محصول جذب کرد، وجود ویندوز 10 اورجینال مایکروسافت بود. درست هست که می‌توانید با کرک کردن ویندوزهای موجود در بازار خود ما همۀ محدودیت های مایکروسافت را دور بزنید اما ویندوز اورجینال حس دیگری دارد. اضافه بر این لپ‎تاپ HP یک پردازنده قدرتمند از نوع HQ دارد و به 16 گیگابایت حافظه موقت مجهز هست.

بی نهایت سریع و بیش از اندازه قدرتمند برای تمامی کارها. وجود یک حافظه 128 گیگابایتی از نوع SSD باعث میشود ویندوز ظرف پنج ثانیه بالا بیاید. کارت گرافیک قدرتمندی هم روی محصول وجود دارد که باعث می‌شود تمام بازی های اخیر را به آسانی اجرا کنید. صفحه نمایش را از نوع تمام HD مات انتخاب کرده اند. با این حال وقتی زمان ملاقات حضوری رسید با بیشترین سرعت ممکن از مغازه خارج شدیم. طراحی و تولید محصول HP دقیقا با همین میزان اغراق وحشتناک هست. ضخامت آن به 24.3 میلیمتر میرسد و بدنه بسیار بدسلیقه ساخته شده هست.

2. Aspire F5- 573G-77IL/ ساخت Acer

پردازنده Core i7 از نوع 7500U، حافظه موقت 16 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوعSSD، کارت گرافیک مجزا از نوع GIX490، کیفیت صفحه نمایش تمام HD
 
بعد از مقالات ناگوار و حتی هولناک با محصول قبلی سراغ گزینش دوم رفتیم. این محصول از نظر فنی کمی در رده پایین تر قرار می‌گیرد. مثلا به جای پردازنده Core i7 از نوع 6700HQ روی آن از همین پردازنده با مدل 7500U بهرهگیری کرده اند. کارت گرافیک محصول Acer هم به شکل واضح ضعیف تر هست اما برای ما که قصد نداشتیم یک گیم نت تاسیس کنیم کفایت میکرد. حتی با این که ضخامت این محصول به عدد 28.5 میلیمتر میرسد همچنان قصد داشتیم به خاطر صرفه جویی یک میلیون تومان پول نقد، به ملاقات Aspire برویم. این ایده تا داخل فروشگاه دوام آورد.

وقتی بالای سر محصول Acer ایستادیم با کوهی از پلاستیک رو به رو شدیم. صفحه کلید، لولاها و ترکیب بدنه به هیچ عنوان حس خوبی به شما منتقل نمی‌کند و مدام حس می‌کنید با محصولی ارزان قیمت در حد لپ‎تاپ های دو میلیون و 500 هزار تومان طرف حساب هستید. در واقعیت هم چنین محصول وجود دارد. با دو میلیون و 700 هزار تومان میتوانید از منوی لنوو یک لپتاپ با همین مشخصات سخت افزاری بخرید. پس این انتخاب را هم خط زدیم.

3. K556UQ/ ساخت ASUS

پردازنده Core i7 از نوع7500U، حافظه موقت 12 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی، کارت گرافیک مجزا از نوع GTX940، کیفیت صفحه نمایش تمام HD با سیاست صرفه جویی در پول راه خود ما را در بین محصولات ارزان تر ادامه دادیم. محصول بعدی را از ایسوس انتخاب کردیم؛ یک لپ‎تاپ از سری K که در عین قدرتمندبودن، قیمت زیادی ندارند. این فضیلت بزرگ به لطف کاربرد مقدار زیادی پلاستیک خالص حاصل میشود. به نظر میرسد اگر دست ASUS باز بود، محض اطمینان مقداری پلاستیک اضافی هم برای مشتری توی جعبه این لپتاپ می ریخت.

با این حال فروشنده ها تلاش میکنند با تاکید روی قیمت مناسب لپ‎تاپ برایش لپ تاپ مخصوص برای رشته مهندسی مشتری پیدا کنند. از حق و انصاف نگذریم اگر به پلاستیک حساسیت نداشته باشید، چشم هایتان ضعیف باشد «تا قیافه K556 را نبینید» و بتوانید بی خیال حافظه سریع SSD شوید با محصول خوبی روبرو هستید. متاسفانه هیچ کدام از سه گزینش بالا برای ما مقدور نبود. اضافه بر این میخواستیم صفحه کلید لپ‎تاپ به نور پس اساس مجهز باشد. پس لپتاپ 2.3 کیلویی Asus را با حدود پنج کیلو پلاستیک اضافی به حال خودش رها کردیم تا به سراغ گزینش دیگری برویم.

4. V502UX/ ساخت ASUS

پردازنده Core i7 از نوع 6500U، حافظه موقت هشت گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوعSSD، حافظه کارت گرافیک مجاز از نوع GTX950، کیفیت صفحه نمایش تمامHD
 
چیزی که اکثر مردم نمی‌دانند این هست که میتواند دست شان را در صندوقچه قدیمی فرو کنند و محصولی بخرند که به سال قبل تعلق دارد. V502 UX چنین وضعیتی دارد. پردازنده در نظر گرفته شده برای آن مال پارسال هست اما هنوز میتواند مانند یک شوالیه وفادار تا پای جان برایتان شمشیر بزند. با وجود قدیمی بودن روی این محصول یک حافظه SSD با ظرفیت 128 گیگابایت نصب کرده اند که به نظر امکان بی نظیر به حساب می‌آید.

حتی با انتخاب این محصول میتوانید یک کارت گرافیک قدرتمندتر نسبت به سری K داشته باشید. خبر مفید برای اما این بود که نور پس اساس صفحه کلید در این محصول وجود داشت. به همین خاطر با وجود این که می دانستیم Asus بدنه پشتی آن را از پلاستیک ساخته، به سراغش رفتیم. از این مغازه به آن مغازه و از این فروشگاه به آن فروشگاه، همۀ شان گفتند: گشتیم، نبود، نگرد، نیست. تنها یک فروشگاه آنلاین هنوز موجودی داشت که خب بهتر میدانید که ما برای خرید چنین محصولی آن قدر شجاع نیستیم.

5. IdealPad 700/ ساخت لنوو

پردازنده Core i7 از نوع6700HQ، حافظه موقت 16 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی، کارت گرافیک مجزا از نوع GTX950، کیفیت صفحه نمایش تمامHD از نوع مات
سایت های اینترنتی ضخامت این محصول را عدد شگفت انگیز 22.7 میلیمتر قدی کرده اند. همین کافی هست که شما عنان اختیار از دست بدهید. با در نظر گرفتن این مسئله که محصول Lenovo از نظر سخت افزاری هم گزینش ای بینظیر هست، تلاش کردیم آن را پیدا کنیم اما هر چقدر در فروشگاه ها پیش رفتیم ناامیدتر شدیم. این محصول نایاب هست اما فروشنده ها می‌گویند هنوز می‌توان این مدل را با اضافه شدن حافظه 256 گیگابایتی از نوع سریعSSD و پرداخت پول اکثر خرید.

تقریبا مطمئن شده بودیم که گمشده مان را پیدا کرده ایم اما حتی با وجود این که حاضر شده بودیم با پرداخت حدود چهار میلیون تومان قدم نهایی را برداریم متوجه شدیم در تولید این محصول از پلاستیک بهرهگیری شده هست. ضد حال تا این اندازه؟

6. UX50IVW/ ساخت ایسوس

پردازنده Core i7 از نوع 6700HQ، حافظه موقت 12 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی به اضافه 128 گیگابایت حافظه سریع از نوع SSD، کارت گرافیک مجزا از نوع GTX960، صفحه نمایش لمسی با توجه 2160P

آخرین محصول توسط ایسوس ساخته شده هست و به معنای حقیقی کلمه یک ملکه زیبایی به حساب می‌آید. با این حال طراحی آن به شکل کامل از روی مک بوک های اپل تقلید شده هست. اگر از این مسئله بگذریم با پردازنده ای قدرتمند طرف حساب هستیم که به قدر کافی سریع هست. حافظه SSD می‌تواند با سرعت باورنکردنی ویندوز را اجرا کند و کارت گرافیک آن تنها از لپ‎تاپ های مخصوص بازی شکست می‌خورد.

مهم‌ترین مسئله بهرهگیری از آلومینیوم در تولید بدنه هست. ضمن این که صفحه نمایش شما توجه بیشتری نسبت به صفحه های تمام HD دارد. با این حال متوجه شدیم فروشنده ها قیمت های متفاوتی برای آن اعلام می‌کنند؛ از چهار میلیون و 650 هزار تومان بگیرید تا چهار میلیون و 530 هزار تومان. در نهایت چون از همۀ نظر دلمان را برده بود فروشنده ای پیدا کردیم که حاضر شد آن را برایمان چهار میلیون و 520 هزار تومان فاکتور کند. عملیات به پایان رسید و حالا بعد از قبل سه روز به نظر می‌رسد همۀ از خریدمان رضایت داریم.
منبع: https://abidarstok.com/laptop-for-eng/

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک چیست به زبان ساده:

لپ تاپ استوک چیست : در کشور ما به لپ تاپ یا کیس های دست دوم و کارکرده استوک گفته می شود٬ اما تعریف واقعی کلمه چیز دیگری است. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت همراه ما باشید.

استوک stock در زبان انگلیسی به معنای کالاهای ذخیره شده یا انبار شده٬ معنی می شود اما در زبان فارسی استوک عموما دست دوم شنیده و خیلی از موارد حتی چند ساعت هم کارنکرده اند. برای مثال شرکت بزرگی مثل آمازون به مشتریان خود ۳۰ روز مهلت تست٫ پسند و تعویض میدهد.

اگر شما یک کاال از این شرکت بزرگ بخرید میتوانید در صورت عدم رضایت آن را مرجوع کنید٬ حال اگر شما آن کالا را تست کرده باشید یعنی از حالت آکبند در آورید و شرکت آمازون نتواند آن کالا را به عنوان کالا اکبند به فروش برساند دست به کاری دیگر میزنند. حال فرض بر این که تعداد این کالا های زیاد شده آن وقت چی؟


حال یک نوع دیگر هم استوک داریم٬ فرض کنید شرکت بزرگی برای ۱۰۰ نفر از کارکنانش یک مدل لپ تاپ را از شرکتی مثل اچ پی سفارش میدهد٬ حتما این شرکت در نظر میگیرد که شاید به کارمندانش افزوده خواهد شد یا شاید تعدا لپ تاپ ها بر اثر استفاده خراب شونددر نتیجه برای تعداد مورد نیاز کارمندانش سفارش میدهد حال به این موضوع با فرض سفارش ۱۵۰ عدد لپ تاپ چند عدد ب کارمندان و ۵۰۰ عدد به انبار شرکت میفرستد.

در تمام شرکت های بزرگ چیزی تحت عنوان چرخه جایگزینی اغلام فرسوده وجود دارد به این معنی که هر سال ۳۳ درصد از ارزش کالا مورد استفاده کم میشود در نتحیه در سال سوم ۹۹ درصد از ارزش آن ۱۵۰ لپ تاپ کاسته میشود این شرکت ها برای تداوم تولید سازنده اقلام و همچنین بروزرسانی اقلام فرد مورد نیاز کارمندان خود هر ساله یکبار سفارش جدید به شرکت تولید کننده می دهد. با این اوصاف با فرض کارکرده بودن ۱۰۰ لپ تاپ در ابتدا و ۵۰ لپ تاپ انبار شده ( فرض بر اینکه مورد استفاده قرار نگیرد) تعداد ۱۵۰ لپ تاپ برای فروش وجود خواهد داشت و طبق روال فرایند فروش به کشور های جهان سوم وارد کشور ما میشود که باز هم در این مورد ۱۰۰ لپ تاپ استفاده شده و ۵۰۰ لپ تاپ در حد اکبند در ایران فروخته خواهد شد.

البته تمام سعی مجموعه استوک لند این است که از بین این ۱۵۰ لپتاپ فرضی با الویت ۵۰ عدد کارنکرده تمیز ترین موارد برای تامیین و فروش به عزیزان هموطن است٬ ما مفتخر هستیم تا بهترین محصولات را برای شما جمع آوری کنیم و با ضمانت ۷ روزه تعویض و ۲ ماه گارانتی رایگان خدمتون تقدیم کنیم.


این شرکت های در جهان یک ترفند ساده برای فروش این سبک کالا ها دارند٬ آن ها این کالا هارا از طریق فرایند های مختلف به کشور های جهان سومی میفروشند که خیلی از این سبک کالا ها با عنوان استوک به ایران وارد میشوند. وقتی که به کشور ما وارد می شوند همواره این محصولات به صورت دستچین شده در فروشگاه هایی مانند استوک لند به فروش میرسند در واقع این محصولات حتما می بایست دارای هارد و باتری نو باشند چرا که هارد و باتری محصولات در مرور زمان فروسوده میشوند.

لپ تاپ یکی از پر کاربردترین وسایل الکترونیکی و دیجیتال است که دانشجویان، مهندسان، کارمندان از آن برای انجام کارهای خود استفاده می کنند. از آن جا که این دستگاه دارای فاکتورهای مهم و تخصصی است که همه افراد اطلاعی راجع به آن ندارند، بهتر است قبل از خرید با فاکتورهای مهمی آشنا شوید تا بتوانید خریدی مناسب با هزینه و نیازهای خود تهیه کنید. در این بخش قصد داریم جامع ترین راهنمای خرید لپ تاپ را در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد تهیه این دستگاه دیجیتال را دارید، با خیال آسوده اقدام به خرید کنید.


راهنمای خرید لپ تاپ


نکات عمومی در راهنمای خرید لپ تاپ :

در راهنمای خرید لپ تاپ فاکتورها و مسائل به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم بندی می شود. فاکتورهای عمومی شامل نکاتی مانند ابعاد، هزینه، نیازهای کاری و غیره می شود. در حالیکه فاکتورهای تخصصی در راهنمای خرید لپ تاپ شامل مواردی مانند کارت حافظه، پردازنده، کارت گرافیک و غیره است. اگر قصد خرید لپ تاپ دارید و هیچ اطلاعی راجع به آن ندارید، نگران نباشید! با سایت چی بخرید همراه شوید تا تمامی نکات مهم در خرید این دستگاه دیجیتال را به شما معرفی کنیم.


بررسی نیازهای کاری:

اولین فاکتور در راهنمای خرید لپ تاپ توجه به این مساله است که قصد خرید شما از این دستگاه دیجیتال چیست؟ بهتر است در گام اول برای خود و فروشنده تشریح کنید که لپ تاپ را برای چه کاری نیاز دارید. ممکن است یک لپ تاپ برای دوست شما بهترین گزینه باشد در حالیکه برای شخص شما چندان گزینه مناسبی به نظر نرسد.


در صورتی که هدف شما از خرید این دستگاه دیجیتال تنها استفاده از پخش کننده های فیلم و موسیقی و یا انجام کارهای ساده مانند آفیس باشد شما نیازی به خرید یک لپ تاپ قوی با قیمت بسیار بالا ندارید. یک لپ تاپ با ویژگی های ساده یک گزینه مناسب برای شما است در حالی که همان لپ تاپ برای یک مهندس برنامه نویس گزینه مناسبی نخواهد بود. یک مهندس برنامه نویس نیاز دارد لپ تاپی بخرد که پردازنده قوی داشته و بتواند برنامه های سنگین را اجرا کند.


لپ تاپ هایی با پردازنده ضعیف اصلا توانایی نصب بسیاری از نرم افزارها را نداشته و اگر هم موفق شوید نرم افزار مورد نظرتان را روی آن نصب کنید، برنامه هنگام اجرا دچار هنگ و خرابی می شود. هدف دیگر در راهنمای خرید لپ تاپ بازی های کامپیوتری است. نوع خاصی از لپ تاپ های موجود در بازار مخصوص گیمینگ بوده و افراد برای بازی های کامپیوتری سنگین از آن ها استفاده می کنند. این لپ تاپ ها در کنار پردازنده قوی باید کارت گرافیک قابل قبول و مناسبی نیز داشته باشند. بنابراین قبل از خواندن ادامه راهنمای خرید لپ تاپ مشخص کنید که هدف شما از خرید چیست و سپس متناسب با آن دنبال فاکتورهای دیگر بگردید.

خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات:

مساله مهم دیگر در راهنمای خرید لپ تاپ که متاسفانه افراد زیادی به آن بی توجه هستند، خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات سیستم در بازار است. ممکن است شما یک برند بسیار معروف و با کیفیت خریداری کنید اما به این مساله توجه نکنید که در صورت نیاز به تعویض قطعات داخلی سیستم در بازار پیدا می شود؟


بگذارید برای شما مثالی ملموس بزنم. لپ تاپ های برند دل در سال های ۸۵ تا ۹۰ یکی از پر طرفدارترین لپ تاپ های موجود در بازار جهانی و بازار ایران بودند و نمایندگی های مجاز و قطعات داخلی این برند در تمامی شهرهای ایران موجود بود. افراد با خرید این برند خیالشان راحت بود که در صورت خرید این برند در صورت بروز هر گونه مشکل یک مرجع برای برطرف کردن آن دارند.


اما به مرور برندهای دیگر جای این برند محبوب را گرفت و نمایندگی ها و قطعات آن در بازار به شدت کاهش پیدا کرد. به شکلی که اگر در حال حاضر قصد خرید این برند را دارید به این نکته توجه کنید که در صورت بروز مشکل در سیستم ممکن است به راحتی نتوانید آن را برطرف کنید. بنابراین نکته دوم در موارد عمومی راهنمای خرید لپ تاپ توجه به خدمات پس از فروش و قطعات داخلی و جانبی آن ها است.


مقایسه هزینه و برند:

گام بعدی در راهنمای خرید لپ تاپ توجه به هزینه و برند دستگاه مورد نظرتان است. یکی از اشتباهاتی که افراد هنگام خرید دستگاه های دیجیتال مرتکب می شوند عدم توجه به هزینه در کنار برند است. چطور؟


ببینید ممکن است شما بارها و بارها شنیده باشید که لپ تاپ ایسوس یکی از بهترین برندهای لپ تاپ موجود در بازار است اما به این نکته توجه نداشته باشید که لپ تاپ های این برند با قیمت و ویژگی هایی پایین تر در مقایسه با برند دیگر در رده پایین تری قرار بگیرد.


در واقع برای راهنمای خرید لپ تاپ در ابتدا هزینه و پولی که کنار گذاشته اید را مشخص کرده و سپس تحقیق کنید  که در این محدوده پولی بهترین برند برای شما چیست؟ برای مثال اگر برای صرف هزینه و خرید محدودیتی ندارید، برند ایسوس در برابر دیگر برندها در رتبه بالاتری قرار می گیرد، اما اگر قصد خرید یک لپ تاپ با قیمت متوسط را دارید برند لنوو می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد.


سایز و وزن:

در معرفی نکات مهم در راهنمای خرید لپ تاپ در موارد عمومی به سایز و اندازه دستگاه بر می خوریم. شاید این مساله در نگاه اول چندان برای شما مهم نباشد اما در صورتی که شما مجبور باشید هر روز لپ تاپ را با خودتان حمل کرده و جابجا کنید متوجه اهمیت این مساله خواهید شد!


لپ تاپ ها در سایزهای مختلفی ساخته شده و شما می توانید با توجه به نیازهای خود از میان آن ها گزینه مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید. انتخاب این دستگاه دیجیتال بر اساس وزن و اندازه تا حد بسیار زیادی به نحوه استفاده شما از دستگاه ارتباط دارد. لپ تاپ های موجود در بازار در حال حاضر در سایزهای ۱۳ تا ۱۷ اینچ و بزرگتر طراحی و ساخته شده اند. برای مثال اگر شما قصد ندارید بعد از خرید لپ تاپ آن را هر روز جابجا کنید و آن را به عنوان جایگزینی برای کامپیوتر شخصی تهیه می کنید، سایز بزرگ دستگاه برای شما مشکل ساز نخواهد شد.


اما اگر آن را برای دانشگاه می خواهید و مجبور هستید که هر روز کوله لپ تاپ خود را جابجا کنید خرید یک دستگاه بزرگ نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. مساله مهم دیگر در راهنمای خرید لپ تاپ توجه به وزن دستگاه های دیجیتال است. لپ تاپ های موجود در بازار به طور میانگین بین ۲ تا ۵ کیلوگرم وزن دارند که انتخاب وزن نیز همانند اندازه بیش از هر چیزی به نحوه استفاده شما و نیازهای شما بستگی دارد. در قسمت بعدی از راهنمای خرید لپ تاپ شما را با انواع این دستگاه ها از لحاظ اندازه آشنا می کنیم.

لپ تاپ های متوسط:

در صورتی که شما بدون هیچ اطلاع قبلی به دنبال خرید لپ تاپ بروید، بدون شک یکی از انواع متوسط آن مورد نظرتان است. این نوع از دستگاه های دیجیتال رایج ترین انواع لپ تاپ های موجود در بازار است که برای کاربردهای عمومی و حرفه ای طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرند.


این نوع از لپ تاپ ها معمولا بین ۱۱ تا ۱۷ اینچی بوده و دارای وزن متوسطی بین ۲ تا ۳٫۵ کیلوگرم دارند. این نوع از دستگاه ها بسیار متنوع بوده و رم، کارت گرافیک، پردازنده، پورت ها و امکانات دیگر در انواع مختلف آن ها به صورت متنوع و گسترده ای وجود دارد.

نوت بوک ها:

نوت بوک ها انواع دیگری از این دستگاه های دیجیتال است که در این بخش از راهنمای خرید لپ تاپ به شما معرفی خواهیم کرد. نوت بوک را می توان سایز کوچک شده لپ تاپ دانست که سال های پیش حتی بیش از لپ تاپ های متوسط توانست نظر خریداران را به خود جلب کند.


این نوت بوک ها بدون شک امکانات و توانایی های کم تری نسبت به لپ تاپ های معمولی داشته و با قیمت پایین تری نیز به فروش می رسند. برای مثال ۹۹ درصد این نوع از دستگاه های دیجیتال سی دی رام و یا درایو نوری نداشته و شما برای استفاده از سی دی نیاز به خرید دستگاه جانبی و مجزا دارید.


این دستگاه های دیجیتال معمولا سایزی بین ۷ تا ۱۱ اینچ داشته و بین ۱ تا ۱٫۵ کیلوگرم وزن دارند. در صورتی که استفاده شما از سیستم چندان حرفه ای و زیاد نیست و نیاز دارید که هر روز آن را با خود جابجا کنید این نوع از لپ تاپ ها می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

اولترابوک:

در این بخش از جامع ترین راهنمای خرید لپ تاپ شما را با یک گزینه بسیار مناسب و عالی برای خرید آشنا می کنیم که مزایای نوت بوک و لپ تاپ متوسط را همزمان دارد. این نوع از دستگاه های دیجیتال همانند نوت بوک ها دارای وزن و اندازه کم و قابل حمل بوده اما همانند لپ تاپ های متوسط کانفیگ قدرتمندی دارند.


البته در جامع ترین راهنمای خرید لپ تاپ بهتر است این گزینه را راجع به اولترابوک بدانید که این دستگاه های دیجیتال برای افزایش طول عمر باطری از پردازنده های کم مصرف استفاده می کنند. این مساله باعث می شود که طول عمر باطری بالا رفته اما در عوض قدرت پردازشگر کاهش پیدا کند.


در واقع در اولترابوک ها پردازنده های کم مصرف را با پردازنده یک مدل پایین تر مقایسه می کنند، برای مثال یک پردازنده کم مصرف Core i7  ویژگی هایی مشابه با یک پردازنده معمولی Core i5 دارد. این دستگاه های دیجیتال اندازه ای بین ۱۲ تا ۱۴ اینچ داشته و بین ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن دارند. طراحی این دستگاه ها بسیار زیبا و منحصر به فرد بوده و قیمت نسبتا بالایی نیز دارند. البته این مدل از انواع لپ تاپ در بازار ایران چندان موجود نبوده و ممکن است با خرید آن ها با مشکلات خدمات پس از فروش و قطعات داخلی دستگاه مواجه شوید.

منبع >>https://abidarstok.com/laptop-for-architecture/

لپ تاپ استوک ارزان قیمت

لپ تاپ استوک صنعتی :

معمولا افرادی که از لپ تاپ های استوک استفاده می کنند ، در کارخانه ها و مراکز صنعتی مشغول کارند . همچنین برخی کارخانه های سازنده ی لپ تاپ استوک سونی ،لپ تاپ استوک دل ،لپ تاپ استوک لنوو، لپ تاپ استوک ایسوس و… بر حسب درخواست و نیاز مشتریان دست به تولید می زنند. معمولا کارخانه ها و مراکز صنعتی لپ تاپ مورد نظرشان را که با لپ تاپ های خانگی متفاوت است به کارخانه های تولید کننده ی لپ تاب سفارش می دهند .

درجه A : ظاهری کاملا تمیز ، سالم ، بدون خط و خش و تقریبا کاملا نو هستند و کارکرد بیشتر از ۶ ماه ندارند .

درجه B : این دسته مقدار کمی خط و خش دارند که قابل چشم پوشی است . این دسته نیز همانند دسته ی قبل کارکرد کمتر از ۶ ماه دارند . قیمت این دسته از لپتاپ های استوک کمتر از دسته ی قبل است.


آن ها معمولا لپ تاپی مقاوم درخواست می کردند که زود خراب نشود ، همچنین سیستم خنک کننده قوی داشته باشد و شارژش زود تمام نشود . در برابر ضربه مقاوم تر باشد ( بعضی شرکت ها مانند شرکت دل ، لپ تاپ ضد آب تولید کرده اند .) به جای موس پوینت استیک داشته باشد تا برای مصارف عمومی مناسب تر و بهداشتی تر باشد . صفحه نمایش مات داشته باشد تا نور کمتری را بازتاب کند .

خرید یک لپ تاپ استوک ارزان قیمت همیشه از دغدغه های ملی یک شهروند غیور است. اما نکته اصلی در نوسانات ارز است. پس بهترین آیتم استفاده از یک لپ تاپ استوک است.

با نوساناتی که در بازار ارز این روزها وجود دارد دیگر برای خرید لوازمی که در زندگی روزمره خود به آن ها نیاز داریم نباید حتی یک روز هم صبر کنیم چرا که ممکن است امروز قیمت چیزی باشد که فردا در زمان خرید آن قیمت قبل نباشد.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این نوسانات قیمت ارز روی بسیاری از وسایل و محصولات که جز لوازم زندگی ما هستند تاثیر بسیاری بدی گذاشته است به گونه ای که اگر مثلا در یک ماه پیش می توانستیم لپ تاپ مناسبی را برای انجام کارهای خود با قیمت 7 میلیون تومن خریداری کنیم امروز روز باید همان لپ تاپ را با قیمت تقریبا دو برابر یعنی 14 میلیون تومن خریداری کنیم.


استوک چیست؟


قبل از اینکه بخواهیم شما دوستان عزیز را از قیمت لپ تاپ استوک ارزان آگاه کنیم، لازم دانسته ایم که در ابتدا شما را با معنا و مفهوم کلمه استوک بیشتر آشنا کنیم.


همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم این روزها به خاطر نوساناتی که در زمینه ارزهای خارجی به وجود آمده است و با افزایش پیدا کردن قیمت وسایل برقی از جمله لپ تاپ دیگر کمتر کسی توان خرید وسایل آکبنده را دارد به همین خاطر به سمت کالاهای دست دوم روی می آورند که هزینه آن برایشان آسان تر باشد.


شاید شما هم با خودتان بگویید که پس معنی کلمه استوک هم می شود همان کالاهای دسته دوم؟!


باید بگوییم که معنای کلمه استوک شاید در ظاهر همان کالای دسته دوم باشد اما در حقیقت اینگونه نیست. در کشورهای اروپایی کالاهایی که فروخته می شوند و بنا بر دلایلی همچون کثیفی جعبه، یا داشتن یک خط کوچک روی محصول مجدد توسط مشتری به فروشگاه باز گردانده می شود مستقیما به انبار فروشگاه انتقال داده می شود و با قیمت پایین تری برای فروش آماده می شوند.


کالاهای برگشتی که جزء کالاهای استوک به حساب می آیند توسط فروشگاه دسته بندی شده و در دسته های A,B,C و D قرار می گیرند که با توجه به نوع دسته بندی قیمت آن ها برای مشتریانی که از قدرت خرید پایین تری برخوردار می باشند آماده می شوند.


شاید که معنای کلمعه استوک آنچنان که باید در کشور ایران جا نیافتاده باشد و برداشت همه ما از کلمه استوک همان کالای دسته دوم باشد که می توانیم با قیمت نسبتا کمتری محصولی که میخواهیم را خریداری کنیم.

برای خرید بهترین لپ تاپ استوک با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.


با کلمه استوک آشنا شدید و دانستید که به چه محصولاتی استوک یا به اصطلاح خودمان کالای دسته دوم گفته می شود.


اما درباره لپ تاپ استوک هم چیزی به گوشتان خورده است؟


اصلا لپ تاپ استوک می تواند همچون لپ تاپ های نو و آکبند کار شما را راه بیاندازد؟


قیمت لپ تاپ استوک تا چه اندازه با لپ تاپ نو تفاوت دارد؟


این ها تنها چند نمونه از سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را به عنوان یک مشتری که در جستجوی خرید لپ تپ با قیمت مناسب می باشد را درگیر کند.


لپ تاپ یکی از وسایل برقی است که این روزها بسیاری از افراد برای کسب و کار خود نیاز شدیدی به آن دارند و بدون لپ تاپ به نوعی نمی توانند کاری از پیش ببرند. فرض کنید که شما کارتان سئو و تولید محتوا باشد به نظرتان بدون داشتن کامپیوتر شخصی و لپ تاپ می توانید کار خود را انجام دهید؟! شما نمی توانید 24 ساعت شبانه روز را هم در کافی نت سر کنید زیرا که در این شرایط  باید هرچقدر درآمد دارید را در کافی نت بابت سیستمی که در اختیار شما قرار داده است بدهید و دیگر برای خودتان پولی نمی ماند.


اینجاست که بهترین گزینه برای شما خرید لپ تاپ استوک می باشد. طبیعتا اگر هزینه خرید لپ تاپ نو و آکبند را داشتید هرگز به کافی نت نمی رفتید و به راحتی در منزلتان کار خود را انجام می دادید.


لپ تاپ استوک در حقیقت آن دسته از لپ تاپ ها می باشند که به خاطر ایرادات جزئی به کارخانه تولید کننده یا فروشگاه های معتبر بازگردانده شده اند و از کلاهای مرجوعی به حساب می آیند.. اکثریت لپ تاپ های موجود در بازار  به سفارش کشورهای اروپایی ساخته شده اند و از کیفیت بالایی نیز برخوردار می باشند و این امری طبیعی است که در صورت ایراد داشتن محصول خود آن را قبول کرده و برای راضی نگه داشتن مشتریان خود آن ها را با توجه به نوع ایرادی که دارند دسته بندی کرده و با قیمت های مناسب تری مجدد به بازار بفرستند.


نکاتی که برای خرید لپ تاپ استوک باید بدانید


البته ناگفته نماند که خرید لپ تاپ استوک چندان هم کار آسانی نمی باشد. بنابراین اگر به دنبال قیمت لپ تپ استوک ارزان هستید ابتدا باید بدانید برای خرید لپ تاپ استوک چه مواردی را باید در نظر داشته باشید و به آن ها توجه کنید.


چشم و گوش بسته که نمی توانید لپ تاپ خریداری کنید چون از آنجایی که پول خرید لپ تاپ نو را ندارید باید با توجه به بودجه ای که دارید مناسب ترین لپ تاپ استوک را خریداری کنید که مدت ها برای شما کارایی داشته باشد نه اینکه در کوتاهترین زمان ممکن خراب شده و شما بخواهید هزینه ای بابت تعمیر آن بپردازید.


نکات خرید لپ تاپ استوک


از سالم بودن لپ تاپ مطمئن شده و با چک کردن دقیق اقدام به خرید کنید بدنه لپ تاپ را چک کنید که سالم باشد و خط و خشی نداشته باشد صفحه کیبور، صفحه نمایش، موس پد، پورت ها و دی وی دی درایو، اسپیکر، باتری و شارژر لپ تاپ استوکی که انتخاب کرده اید را با دقت بررسی کنید که ایراد و مشکلی نداشته باشند از همه مهم تر اینکه ال سی دی لپ تاپ را چک کنید که دچار ضربه شنده باشد و پیکسل سوخته نداشته باشد مدت زمان شارژ دهی باطری لپ تاپ استوک را هم در نظر داشته باشید که برای چه مدت بدون نیاز به کابل شارژ کار خواهد کرد.

قیمت لپ تاپ استوک ارزان سوالی که برای بیشتر مشتریانی که به دنبال اجناس استوک هستند مطرح می شود این است که خب اسم کالا استوک یا همان دسته دوم هست پس چرا برخی از آن ها قیمتشان از آنچه که باید هم باز ارزان تر می باشد؟


همانطور که شاهد هستید این روزها بازار محصولات استوک و دسته دوم بسیار داغ می باشد به گونه ای که خیلی از دلالان تجارت نیز از این نوع کالاها خریداری می کنند کار آن ها این است که در کشورهای اروپایی و آسیایی به سراغ فروشگاه ها و برندهایی می روند که محصولات دسته دوم دارند و اقدام به خرید از آن ها می کنند و همان محصولات را با قیمت های ارزان تر در قالب محصولات استوک به فروش می رسانند.


مثلا اگر قیمت لپ تاپ استوکی در بازار 7 میلیون تومان باشد آن ها همان لپ تاپ را 2 میلیون زیر قیمت به فروش می رسانند.


انواع لپ تاپ استوک


لپ تاپ های استوک علاوه بر قیمت مناسبی که دارند  نیازمند پشتیبانی ضمانت و تعهد فروشنده نیز می باشند.


با انتخاب درست و داشتن قیمت لپ تاپ استوک ارزان شما می توانید با هزینه ی کمتر از آنچه که باید برای خرید لپ تاپ های نو و آکبند پرداخت کنید. لپ تاپی با قیمت کمتر و کیفیت بهتری را خریداری کنید.

لپ تاپ های استوک هم مانند سایر لپ تپ های نو نوع مختلفی دارند که عبارتند از:


لپ تاپ استوک لمسی لپ تاپ استوک گرافیک دار لپ تپ استوک دانشجویی لپ تاپ استوک مخصوص بازی لپ تاپ استوک مهندسی لپ تاپ استوک صنعتی و...

فروشگاه خرید لند ارائه دهنده انوع مدل های لپ تپ استوک نظیر لپ تاپ لنوو y510p دست دوم با بهترین قیمت و کیفیا می باشد که شما قبل از خرید به راحتی می توانید با مشاورن آن ها ارتباط گرفته و بعد از کسب اطلاعات جامع برای خرید لپ تاپ استوکی که در نظر دارید اقدام کنید.


محبوبیت لپ تاپ استوک


شاید برایتان جالب باشد که بدانید از میان انبوه لپ تاپ هایی که در بازار وجود دارد این لپ تاپ های استوک هستند که از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند و دلیل این محبوبیت هم این است که این سبک لپ تاپ ها نسبت به سایر لپ تپ هایی که موجود می باشند از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار می باشند و از آنجایی که ساخت آن ها توسط کشورهای اروپایی می باشد از استانداردهای سختی برای محصولت آن ها استفاده شده است و همین مسئله دلیل بر محبوب شدن این نوع لپ تاپ ها شده است.


جمع بندی لپ تاپ استوک


با افزایش روز به روز ارزهای خارجی انتخاب و خرید لپ تپ استوک بهترین پیشنهادی است که می توانیم به دوستانی بدهیم که به دنبال لپ تاپ خوب با قیمت مناسب می باشند.


شما با کمترین هزینه ای که دارید می توانید یک لپ تاپ خوب و جمع و جور را برای خود خریداری کنید و البته نباید فراموش کنید که قبل از خرید لپ تاپ درباره قیمت لپ تاپ استوک ارزان هم اطلاعات کسب کرده و به تمام نکاتی که در زمان خرید لپ تاپ باید به آن توجه داشته باشید هم دقت کنید.