مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

ماوس گیمینگ چیست؟

همه ی ما می‌دانیم که وظیفه ماوس کلیک کردن، اسکرول کردن و حرکت دادن پنجره‌های کامپیوتری است، حال در این بین بنظر شما چه خصوصیتی باعث برتری ماوسی نسبت به ماوسی دیگر می‌شود؟ تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی در چه چیزی است؟


ویژگی اصلی این دسته از ماوس‌ها ردیابی دقیق‌تر و با سرعت بالاتر است؛ اما ویژگی‌هایی مانند قابلیت شخصی‌سازی، راحتی و نحوه کاربری آن نیز از ویژگی‌های ماوس‌های گیمینگ به شمار می‌روند.


زمانی که تمام فعل و انفعالات داخل بازی کامپیوتری شما مانند حرکت دادن تصویر، مسیریابی، کنترل و نشانه‌گیری در بازی‌های شوتر از طریق ماوس انجام می‌شود، مطمئن باشید یک ماوس گیمینگ مناسب از اعضای اصلی تجهیزات گیمینگ شما محسوب می‌شود. مهمترین تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی داشتن سنسوری با سرعت و دقت ردیابی بالا است.


تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی


سنسور های لیزری و نوری

ماوس‌های معمولی و رایج بیشتر از سیستم سنسورهای نوری دارای LED استفاده می‌کنند، آخرین تغییرات این صنعت استفاده و بکارگیری از سنسورهای لیزری است. اما این دو نوآوری چه تفاوت‌هایی دارند؟

نحوه عملکرد و ساخت ماوس‌های لیزری نیز هم‌مانند ماوس‌های نوری استفاده است با این تفاوت که بجای نور قرمز رنگ، LED و اینفرارد در ساختشان از فناوری جایگزین لیزر استفاده می‌شود.

نور لیزر باعث روشن شدن سطح ماوس‌پد می‌شود، اما بر خلاف سنسورهای نوری که با پردازش تصویر دریافت شده و تغییرات آن جهت و سرعت حرکت ماوس را تشخیص می‌دهند؛ ماوس‌های با سنسور لیزری عمق فرورفتگی و برآمدگی‌های سطح ماوس‌پد را تشخیص می‌دهند. این امر باعث می‌شود تا ماوس‌های لیزری در مقابل ماوس‌های معمولی حساسیت بیشتری داشته باشند.


با توجه به نوه کارکرد و ردیابی این دسته از سنسورها، ماوس‌پدهایی با جنس سطوح مختلف مانند ماوس‌پد ‌Logitech G640 و Logitech G440 نیز طراحی شده‌اند تا ردیابی را برای سنسور ماوس شما ساده‌تر کنند و ردیابی دقیق‌تری را در اختیار شما قرار دهند.


 


تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

وضوح عملکرد یا DPI

DPI یا Dots Per Inch اندازه‌گیری دقت ماوس شماست. هرچقدر که DPI ماوس شما بیشتر باشد، زمانی که ماوس خود را حرکت می‌دهید، نشانگر ماوس بیشتر حرکت می‌کند. تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی در این است که ماوس‌های گیمینگ دارای DPIهای بالاتری هستند تا دقت بیشتری در ردیابی خود داشته باشند. به عنوان مثال لاجیتک در ماوس‌های گیمینگ گران‌قیمت خود از سنسور لاجیتک HERO استفاده می‌کند که بازه DPI 100 تا ۱۶۰۰۰ را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین برخی از ماوس‌های گیمینگ دارای دکمه‌‌های تنظیم DPI هستند و یا حتی دارای دکمه‌ای به نام Sniper Button هستند که با فشار آن‌ DPI ماوس به کمترین میزان خود می‌رسد تا در هنگام شلیک با اسنایپر حداکثر دقت را داشته باشند.


در مطلب DPI ماوس چیست با این ویژگی ماوس‌ها به صورت کامل آشنا می‌شویم.



تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

ارگونومی و شخصی سازی

ارگونومی و نحوه طراحی شکل ظاهری ماوس نیز از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.

از آنجایی که شما ساعت‌ها ممکن است غرق بازی‌های ویدئویی شوید، حس راحتی و لذت بخش بودن این ساعات از اهمیت زیادی باید برخوردار است.

بهترین ماوس‌های حال حاضر بازار مانند ماوس Logitech G903 این قابلیت را به شما می‌دهند که اجزای سازنده آن مانند تعداد دکمه‌ها و وزن ماوس را بر اساس نیازتان تغییر دهید.

بسیاری از ماوس های موجود علاوه بر دکمه‌های کلیک راست و چپ دارای دکمه‌های قابل تنظیم نیز هستند تا دستورات کلان برای انتخاب سریع اسلحه و غیره را برنامه ریزی و در دسترس قرار دهید تا در زمانی که به آن‌ها نیاز دارید به دنبال آن‌ها روی کیبورد خود نباشید. این قابلیت ویژه در بازی های استراتژی که در کمترین زمان باید بهترین انتخاب را داشته باشید به بهترین نحو به کمک شما می‌آیند.


اگر قصد تهیه ماوس گیمینگی برای خود را دارید اما نمی‌دانید که کدام یک از این قابلیت‌ها برای شما کاربردی‌تر خواهد بود، توصیه می‌کنیم تا مطلب راهنمای تهیه ماوس گیمینگ را مطالعه کنید.


شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.