مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 60 میلیون تومان

در سال 2010 اگر کسی قصد خرید لپ‌ تاپ گیمینگ حرفه‌ای داشت، با محصولات زمخت و سنگینی رو به‌ رو می‌شد که با وجود قیمت نجومی، از نظر قدرت پردازشی به گرد پای دسکتاپ که با قیمت ارزان‌تر تهیه می‌شد نمی‌رسیدند. از آن زمان تنها دوازده سال گذشته است. اما با پیشرفت سریع تکنولوژی، سیستم‌های خنک کننده و پردازنده‌های جدید باریک‌تر و قدرتمندتر می‌شوند. در نتیجه، امروزه بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ پابه‌پای دسکتاپ، بازی‌های جدید را با بهترین گرافیک اجرا می‌کنند و حمل پذیری و زیبایی که از لپ تاپ انتظار داریم هم قربانی نمی‌شود.

مشکل جدید، تنوع بالای لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ موجود است که باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود. خصوصا در این بازه قیمتی که تنوع نسبتا بالایی را شاهد هستیم. به منظور حل این مشکل در این مطلب به معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 60 میلیون تومان پرداخته‌ایم.


نکاتی برای انتخاب لپ تاپ گیمینگ


  • روی شارژدهی باتری حساب نکنید. پیشرفت باتری‌ لپ تاپ‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. تلاش‌های تولیدکنندگان پردازنده‌ها برای کاهش مصرف انرژی، برای مثال بهینه بودن سری Ryzen از AMD و فناوری Optimus از Nvidia هم است. با این وجود اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ حتی بهترین آن‌ها بیشتر از 8 ساعت شارژدهی نخواهند داشت. با در نظر گرفتن عمومیت استفاده لپ تاپ‌های گیمینگ در خانه و عملکرد بهتر آن‌ها هنگام اتصال به برق، این موضوع اهمیت چندانی هم ندارد.
  • GPU > همه چیز. فشار اجرای بازی‌های ویدیویی بیشتر از هر چیز روی پردازنده گرافیکی است. از آنجا که نمی‌توان در آینده این بخش را ارتقاء داد، سرمایه‌گذاری روی یک پردازنده گرافیکی قدرتمند تا سال‌ها خیالتان را از اجرای بازی‌های سنگین روز راحت خواهد کرد.
  • بین سرعت پاسخگویی و رزولوشن باید یکی را انتخاب کرد. سریع‌ترین نمایشگرها نهایتاً با رزولوشن 1920 در 1080 می‌آیند. اگر نمایشگر 4k انتخاب می‌کنید، احتمالاً پاسخگویی کمتری خواهید گرفت.
  • از اهمیت کیبورد خوب فارغ نشوید. در عوض می‌توان تا حدودی از ضعف‌های تاچ پد گذشت.
  • می‌توانید در آینده ارتقاء دهید. بسیاری از لپ تاپ‌ها در مدل‌های مختلف با تفاوت ظرفیت حافظه RAM و داخلی به فروش می‌رسند. خوشبختانه این دو مورد قابل ارتقاء هستند و نیازی نیست انتخاب خود را بر پایه آن‌ها انجام دهید. حداقل رم برای آغاز 8 گیگابایت و حافظه پیشنهادی 16 گیگابایت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتقاء لپ تاپ، خواندن مطلب «کدام لپ تاپ ها قابل ارتقاء هستند» را پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 60 میلیون

در ادامه بهترین لپ تاپ‌هایی که می‌توانید تا 60 میلیون خریداری کنید را به شما معرفی خواهیم کرد. در این لیست تلاش کرده‌ایم تا لپ تاپ از برندهای مختلف را قرار دهیم تا شما بتوانید بسته به سلیقه و نیاز بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. در نظر داشته باشید که لیست زیر از قیمت زیاد به کم مرتب شده است.


لپ تاپ لنوو مدل LOQ Gaming 15IRH8


در ابتدای این مطلب اشاره کردیم که در یک لپ تاپ گیمینگ پردازنده مرکزی بیشتر از هر بخش دیگری اهمیت دارد و به همین جهت هم لپ تاپ لنوو مدل LOQ Gaming 15IRH8 بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید خریداری کنید. این دستگاه از پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 4060 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 استفاده می‌کند. به لطف این GPU شما می‌توانید اکثر بازی‌های جدید و سنگین را با رزولوشن FHD و در حالت گرافیکی اولترا به اجرا دربیاورید.

در زمینه پردازنده مرکزی نیز با لپ تاپ قوی مواجه هستیم و CPU اینتل نسل 13 مدل Core i7 13620H به خوبی از پس کارهای مختلف برمی‌آید و به لطف برخورداری از 10 هسته و 16 رشته، در انجام پردازش‌های سخت شما را همراهی می‌کند. این سخت افزار با 16 گیگابایت رم DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتزی و 512 گیگابایت SSD کامل می‌شود و خوشبختانه شما می‌توانید این دو بخش را ارتقاء دهید.

سازنده چینی برای این محصول صفحه نمایشی 15?6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD در نظر گرفته که حداکثر روشنایی 300 نیتی دارد و از نرخ نوسازی 144 هرتزی و البته G-Sync پشتیبانی می‌کند تا حین بازی کردن هیچ پرش تصویری را شاهد نباشیم.


لپ تاپ لنوو مدل Lenovo LOQ 15IRX9


این محصول با لپ تاپ قبلی شباهت‌های بسیار زیادی دارد با این تفاوت که پردازنده مرکزی از Core i7 13620H به Core i7 13650HX تغییر کرده و حدود 20 الی 25 درصد قدرت بیشتری را ارائه می‌کند. از سوی دیگر پردازنده گرافیکی RTX 4060 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی به RTX 4050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی تغییر کرده که هنوز هم توانایی بالایی دارد ولی بدون شک بین 20 تا 25 درصد ضعیف‌تر است. البته که حافظه رم نیز 32 گیگابایت DDR5 است و ظرفیت بیشتری دارد.

مشخصات صفحه نمایش این محصول هیچ تفاوتی با لپ تاپ قبلی ندارد و همچنان پنل 15?6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی را شاهد هستیم. اگر لپ تاپی گیمینگ می‌خواهید که بهترین عملکرد را در اجرای بازی‌ها داشته باشد، مدل قبلی را خریداری کنید ولی اگر برنامه نویس هستید و لپ تاپی گیمینگ می‌خواهید که هم برای کار و هم برای بازی مناسب‌ باشد، این گزینه را انتخاب کنید تا CPU بسیار خوبی در دسترس شما قرار بگیرد.


لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16-R1039ne


اچ پی در سطح جهان دومین برند پرفروش لپ تاپ است و در زمینه لپ تاپ‌های گیمینگ هم فعالیت گسترده‌ای دارد. سری لپ تاپ‌های ویکتوس از این سازنده امکانات و مشخصات جذابی را در کنار قیمت مناسب ارائه می‌کنند و این مدل یکی از بهترین لپ تاپ‌های اچ پی تا 60 میلیون برای خرید است. این نسخه از جدیدترین سری پردازنده اینتل نسل 14 مدل Core i7 14500HX با فرکانس پردازشی تا حداکثر 4.9 گیگاهرتز استفاده می‌کند. این CPU دارای 14 هسته و 20 رشته است و از 24 مگابایت حافظه کش بهره می‌برد.

این دستگاه از نمایشگری 15.6 اینچی با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این پنل از نوع IPS LCD است و از نرخ نوسازی 144 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش خوب است اما عالی نیست و در کل می‌توان نمره قابل قبولی به آن اختصاص داد. بخش سخت افزاری این لپ تاپ گیمینگ با کارت گرافیک انویدیا RTX 4050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی، 512 گیگابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 با فرکانس 5600 مگاهرتز کامل می‌شود. این محصول برای تأمین انرژی از یک باتری 4 سلولی 70 وات ساعت تغذیه می‌کند.


لپ‌ تاپ ایسر مدل Nitro V 15 ANV15


اگر بودجه 60 میلیونی ندارید و می‌خواهید نزدیک به 50 میلیون برای خرید لپ تاپ گیمینگ هزینه کنید این مدل از شرکت ایسر می‌تواند انتخابی جذاب و مناسب باشد. لپ‌ تاپ ایسر مدل Nitro V 15 ANV15 از نمایشگری مرسوم با اندازه 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. نرخ نوسازی این صفحه نمایش به 144 هرتز می‌رسد و روشنایی آن نیز تا 250 نیت قابل افزایش است. ایسر در بخش سخت افزار این لپ تاپ هیچ کم کاری نکرده و به سراغ پردازنده مرکزی Core i7 13620H رفته است.

این پردازنده مرکزی به نسبت بازه قیمتی که این لپ تاپ در آن قرار گرفته عملکرد واقعا خوب و پایداری دارد و می‌توانید به روی آن به خوبی حساب باز کنید. در کنار این CPU، پردازنده گرافیکی نام آشنای انویدیا RTX 4050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی قرار می‌گیرد. طبق انتظار 16 گیگابایت حافظه DDR5 و 512 گیگابایت حافظه SSD بخش سخت افزاری را کامل می‌کند. این لپ تاپ 2.1 کیلوگرم وزن داشته و در بین مدل‌های گیمینگ سبک به حساب می‌آید. نماینده ایسر از یک باتری 3 سلولی 57 وات ساعت تغذیه می‌کند.


لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZC


اگر بودجه حدود 50 میلیون دارید و ترجیح می‌دهید برندی مانند ایسوس را برای خرید لپ تاپ انتخاب کنید، لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZC می‌تواند دقیقا پاسخ نیاز شما باشد. این مدل لپ تاپ از سری TUF ایسوس است و وزن 2.2 کیلوگرمی دارد. این لپ تاپ نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD دارد و از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

توجه داشته باشید که این صفحه دارای تأخیر پایین و تنظیماتی مناسب داشتن بهترین تجربه حین بازی کردن است و این یعنی الزاما بهترین کیفیت ممکن برای تماشای محتوا را ندارد. این حرف یعنی برای مثال شما می‌توانید لپ تاپی بسیار بهتر از نظر صفحه نمایش در این بازه قیمتی خریداری کنید اما این مدل صفحه نمایش خوب و جذابی برای بازی کردن و پنل رضایت‌بخشی برای تماشای محتوا دارد.

در بخش سخت افزاری ایسوس از پردازنده مرکزی اینتل Core i5 12500H و پردازنده گرافیکی انویدیا RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی را مورد استفاده قرار داده و در این مدل 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 512 گیگابایت SSD بخش سخت افزار را کامل می‌کنند. باتری 4 سلولی 56 وات ساعت وظیفه تغذیه این لپ تاپ را عهده‌دار است و طبق انتظار عملکرد خیلی عالی را از خود نشان نمی‌دهد.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ تا 60 میلیون کدام است؟ اگر برای شما پردازنده مرکزی اولویت دارد به سراغ لپ تاپ لنوو مدل Lenovo LOQ 15IRX9 بروید و اگر پردازنده گرافیکی برای شما اهمیت دارد لپ تاپ لنوو مدل LOQ Gaming 15IRH8 را انتخاب کنید.

مهم‌ترین بخش لپ تاپ گیمینگ کدام است؟ بدون شک پردازنده گرافیکی، مهم‌ترین بخش یک لپ تاپ گیمینگ به حساب می‌آید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.