مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

لپ تاپ استوک و معرفی برندهای مهم

لپ تاپ استوک چیست؟


وجود واژه استوک (Stock) در کنار لپ تاپ، در واقع معرف یک ویژگی خاص برای این دستگاه است. این ویژگی در زبان لاتین و در بازارهای اروپایی به یک معنا و در بازارهای داخلی کشور ما به معنای دیگری است. در بازارهای اروپایی لپ تاپ استوک به معنای دستگاهی است که در انبار ذخیره شده است. اما این عبارت در بازارهای داخلی کشور ما عموماً برای کالاهای دست دوم و کارکرده استفاده می‌شود. پس واقعیت آن است که لپ تاپ استوک با لپ تاپ دست دوم یا کارکرده کاملاً متفاوت است.


در بازارهای دنیا، عبارت لپ تاپ استوک یا انباری به لپ تاپی اختصاص داده می‌شود که به هر دلیل فروش نرفته و در انبار باقی مانده است. با پایان فصل فروش، ممکن است فروشگاه‌های بزرگ به دلایلی چون قصد تخلیه انبار، عدم پرداخت مالیات مجدد و نیز افزایش نقدینگی برای تهیه کالاهای جدید، محصولات موجود در انبار خود را در حراج به فروش برسانند. اینها همان محصولاتی است که از آنها با نام استوک یاد می‌شود. تنها نکته منفی‌ای که می‌توان برای این مدل‌ها برشمرد آن است که مدت زیادی از عرضه آنها گذشته است. برای مثال یک فروشگاه که بیش از توان فروش خود از این مدل‌ها خریداری کرده اکنون برای اینکه جلوی ضرر را بگیرد آنها را در حراج با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رساند. بنابراین اینکه در بازارهای داخلی از لپ تاپ های دست دو و کارکرده با نام لپ تاپ استوک یاد می‌شود درست نیست.


اصلی ترین دلیل خرید لپ تاپ ها قابلیت حمل آن هاست چرا که با وجود بدنه ی سبک و نازک شما می‌توانید به راحتی تقریبا همه جا آن ها را همراه خود ببرید . از طرفی دیگر یک رایانه رومیزی به همراه کیس، مانیتور، صفحه کلید و ماوس فضای زیادی را اشغال می کند درصورتی که لپ تاپ ها علاوه بر اینکه فضای کمی را اشغال می کنند شما می توانید پس از استفاده ، آن ها را در هرجایی نگهداری کنید .

لپ تاپ استوک به لپ تاپ های کارکرده یا دست دوم گفته میشود . اما همیشه اینطور نیست !
در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتوانند کالای خریداری شده را تا مدت ۳۰ روز بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتن کالای نو شناخته نمیشود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمیشوند و مستقیما به انبار فرستاده می شود.
پس از انبار کردن ، کالاها درجه بندی شده و در گرید های A,B,C و D به صورت عمده به فروش میرسند. پس ممکن است شما کالای استوکی را خریداری کنید ولی کالا به صورت دست نخورده و کاملا نو باقی مانده باشد! این کالا از درجه ی A است.

مزایای  لپ تاپ های استوک چیست؟

مهم ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه استوک اختلاف قیمت بین لپ تاپ استوک وآکبند است . این تفاوت در کم ترین حالت از چند برابر شروع می شود و گاهی اوقات به دهها برابر می رسد یک دستگاه استوک به قیمت واقعی ۱ میلیون تومان احتمالا قیمت آکبند آن ۳ میلیون تومان به بالاست .

معایب لپ تاپ های استوک چیست ؟

لپ تاپ های استوک معمولا از نظر ظاهری دستگاه های ظریفی نیستند دلیل این نیز در کیفیت ساخت بسیار بالای قطعات ، مادربوردهای ۸ لایه و مقاومت بالای آن در استفاده های سنگین ،طولانی مدت و طول عمر بالاست.

درجه بندی لپ تاپ های استوک :

درجهA :

لپ تاپ های این رده دارای وضعیت ظاهری بسیار تمیز بوده و معمولا فاقد خط وخش می باشند ، حتی بعضی ها با نو فرقی ندارند  .این کالا ها کم کارکرد بوده و کارکرد کمتر از ۶ ماه دارند.

درجه B :

لپ تاپ های این رده دارای خط و خش ، ترک جزیی و کوچک و قابل گذشت هستند. خط وخش آن ها معمولا به چشم نمی آیند ،این کالا ها سالم و اصلی بوده و از نظر کارکرد ، عملکرد و  سالم بودن هیچگونه تفاوتی با محصولات درجه ی A ندارند .

لازم به ذکر است لپ تاپ های استوک درجه ی B  قیمتی کمتر از لپ تاپ های  درجه A  دارند  و مقرون به صرفه تر هستند .

لپ تاپ استوک چیست؟


تعریف دیگری نیز از لپ تاپ استوک اروپایی  وجود دارد که این تعریف در واقع به سبب سیاست‌های مشتری‌مدارانه برخی فروشگاه‌ها در بازارهای جهانی ایجاد شده است. بسیاری از فروشگاههای بزرگ و زنجیره‌ای در سطح جهان، این حق را برای مشتریان خویش قائل هستند که بتوانند کالاهای خریداری شده را تا ۳۰ روز پس از خرید به هر دلیلی یا حتی بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند و مبلغ پرداختی را بازپس گیرند. کالاهایی که بدین صورت بازگردانده می‌شوند دیگر در فروشگاه‌ها جایی ندارند و با برچسب استوک به فروش می‌رسند. این محصولات مستقیماً به انبار فرستاده شده و پس از دریافت یکی از درجه‌بندی‌های A,B,C و D به فروش می‌رسند. بنابراین برخلاف بازارهای داخلی کشور ما، در بازارهای بین‌المللی یک لپ تاپ استوک دانشجویی، لپ تاپی است که:

بسته‌بندی لپ تاپ استوک باز نشده است، دستگاه مورد استفاده قرار نگرفته و کاملا نو است. فقط در انبار باقی مانده است.
فصل فروش لپ تاپ گذشته و این محصول نسبتاً قدیمی شده است. برای مثال مدت دو یا سه سال (کمتر یا بیشتر) از زمان عرضه اولیه آن گذشته باشد.
قیمت لپ تاپ استوک دانشجویی معمولاً نصف قیمتی است که در زمان عرضه اولیه و ورود به بازار داشته است.



مزایا، معایب و درجه‌بندی لپ تاپ استوک


بزرگترین مزیت یک لپ تاپ استوک ارزان مقرون‌بصرفگی آن در قیاس با یک لپ تاپ نو و آکبند است. ایرادی که بر این دستگاه‌ها از سوی برخی کاربران وارد شده است ضخامت بالای آنها است. (لپ تاپ های استوک معمولا ظریف نیستند که البته نمی‌توان آنرا ایراد به حساب آورد زیرا این ویژگی به دلیل کیفیت بالای ساخت قطعات در این دستگاه‌ها، وجود مادربوردهای ۸ لایه و مقاومت بالای آن‌ها در استفاده‌های سنگین، طولانی مدت و طول عمر بالاست). درجه بندی‌های معمول برای یک لپ تاپ استوک عبارت است از:  لپ تاپ استوک با درجهA: دارای وضعیت ظاهری بسیار تمیز، فاقد خط وخش، بدون کارکرد یا کم‌کارکرد؛ درجه B: دارای خط و خش، ترک جزیی و کوچک، سالم و اصلی


ویژگی‌های لپ تاپ استوک


از آنجا که کاربر لپ تاپ استوک دانش آموزی معمولا فردی است که مشغول در مراکز صنعتی و کارخانه است، صفحه نمایش این مدل لپ تاپ  اکثرا از نوع مات و دارای رزولوشن بالاست تا موارد استاندارد کار در کارخانه‌ها در این دستگاه‌ها رعایت شده باشد. (نکته: یکی از استانداردهای لپ تاپ برای کار در کارخانه، عدم رفلکس نور در صفحه نمایشگر است. این مسئله با وجود صفحه نمایشگر مات دیگر وجود نخواهد داشت و کاربر نگران آن نخواهد بود.) ویژگی دیگر این محصول استفاده از Pointstick به جای موس است. با توجه به میزان آلودگی بالای کارخانه‌ها و احتمال بالای کثیفی دستان کاربر از وجود موس در این دستگاه‌ها صرف‌نظر شده است و Pointstick جایگزین موس گشته است. نکته دیگر در باب لپ تاپ استوک این است که این لپ تاپ اکثرا برای کارهای بسیار طولانی مدت در صنعت و روشن بودن مداوم ساخته شده است. از همین رو از سیستم خنک کنندگی بسیار قوی بهره میبرد. برخی از لپ تاپ های استوک از امکان استفاده باتری دوم نیز برخوردارند که به گفته کارخانه سازنده این باتری دوم می‌تواند تا ۱۰ ساعت مداوم بدون برق کار کند.

مزایای خرید لپ تاپ استوک "laptop stock" چیست؟

 

یکی از بهترین مزایای خرید لپ تاپ های استوک تدریس نسبت به لپ تاپ آکبند قیمت بسیار مناسب آنها می باشد. در بعضی موارد اختلاف قیمت بین لپ تاپ های استوک با لپ تاپ صفر به سه برابر و چهار برابر هم می رسد.

لپ تاپ استوک اپل گرید +++A : لپ تاپ با این گرید بندی ظاهری بسیار تمیز و بدون خط خش دارند و در کل در حد آکبند می باشند.

لپ تاپ استوک سامسونگ گرید +A : لپ تاپ با این گرید بندی ظاهری خوب و بدون خط خش دارند و در کل در حد 1 تا 6 ماه کار می باشند.

لپ تاپ استوک اروپایی گرید A : لپ تاپ با این گرید بندی ظاهری مناسب و با خط خش بسیار جزئی دارند.

لپ تاپ استوک اروپایی گرید B : لپ تاپ با این گرید بندی ظاهری صنعتی و مقداری خط خش دارند.

معرفی محبوب ترین برندهای لپ تاپ های استوک

در زیر به معرفی چند برند محبوب لپ تاپ های استوک می پردازیم؛ بنابراین اگر در انتخاب یک لپ تاپ استوک مناسب شک دارید، لیست زیر می تواند کمک خوبی در تصمیم گیری شما برای خرید این لپ تاپ ها باشد. این لیست بدون هیچ ترتیب و اولویتی ارائه شده است.

لپ تاپ استوک ایسر Acer: ایسر به دلیل تنوع گسترده لپ تاپ های خود از طیف وسیعی از لپ تاپ های فوق العاده زیبا و Chromebook های مقرون به صرفه گرفته تا لپ تاپ های مخصوص بازی معروف است؛ بنابراین اگر انتخاب های گوناگونی برای لپ تاپ دارید، ایسر می تواند گزینه خوبی باشد. همچنین ایسر برای کسانی که بودجه پایینی دارند، لپ تاپ های زیادی دارد که امکانات و ارزش بالایی در ازای قیمت اندک آنها ارائه می دهد. ایسر در ساخت لپ تاپ هایی با بهره وری بالا و در عین حال باریک و سبک وزن، عملکرد خوب و باور نکردنی داشته است.

لپ تاپ استوک لنوو Lenovo: لنوو شرکتی مستقر در هنگ کنگ است که دارای بهترین لپ تاپ های تجاری و صنعتی با ویژگی های سخت افزاری قدرتمند است. ترکیبی جذاب از قدرت، عملکرد، دوام و امنیت در لپ تاپ های لنوو به خوبی نمایان است. لنوو دارای لپ تاپ های گوناگون با رنج قیمت های مختلف است و اگر به دنبال یک لپ تاپ برای صنعت، بازی و یا با هزینه مقرون به صرفه هستید، لنوو تمام این ویژگی ها را برای شما فراهم کرده است. در لپ تاپ های این برند به دلیل کارایی و عملکرد بالای آنها، از باتری های قدرتمند با میزان نگهداری شارژ بیشتر استفاده می شود. تنها ضعفی که در لپ تاپ های لنوو است، عدم نوآوری و طراحی های قدیمی این برند است که باعث شده لپ تاپ های لنوو بیش از حد به هم شبیه باشند.

لپ تاپ استوک دل Dell: دل اولین برندی بود که صفحه نمایش لپ تاپ های خود را با حاشیه کم (Borderless) طراحی کرد تا یک تجربه بصری همه جانبه را ارائه دهد. حاشیه کم باعث می شود چشم های شما بر روی پنل های زیبایی که دل برای این لپ تاپ ها استفاده می کند، تمرکز کنند. همچنین اولین سازنده لپ تاپ با نمایشگر Easysafe بود که میزان نور آبی مضر را کاهش می دهد تا از خستگی چشم ها در مدت زمان استفاده طولانی، جلوگیری شود. این برند با نوآوری و محصولات متنوع خود، برای عموم مردم و متناسب با نیاز آنها، لپ تاپ های گوناگونی ارائه کرده است. همچنین لپ تاپ های این برند علاوه بر زیبایی و ظرافت، دارای عملکرد قوی و باتری هایی با طول عمر بالا هستند.

لپ تاپ استوک ایسوس Asus: ایسوس برندی در تایوان است که همیشه می خواهد در مارکت لپ تاپ بدرخشد و عملکرد قدرتمندی در لپ تاپ ارائه دهد. در این راستا، بهترین لپ تاپ های خود را همراه با نوآوری، وزن سبک و قابل حمل بودن آنها عرضه می کند. تقریباً تمام لپ تاپ های ایسوس، طراحی های باور نکردنی و عجیب و غریب دارند که در لپ تاپ های سایر رقبا شاهد آن نیستیم. این برند ثابت کرده است که چقدر توانایی ساخت لپ تاپ های خلاقانه و جذاب را در طیف گسترده ای از پایین رده تا بالا رده آنها دارد. ایسوس بیشتر لپ تاپ های اصلی خود را با لولای ارگولایف ErgoLife مجهز می کند که ارتفاع صفحه کلید را برای تجربه تایپ راحت تر کمی بالا می آورد.

https://bitn.ir/rUHKi

http://alturl.com/u3ao5
http://gestyy.com/eodGmX

https://1da.ir/Bmb8kN

https://zaya.io/us32f

https://0rz.tw/BNg6P

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.