مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

بررسی تجهیزات و مشخصات لوازم خانه هوشمند شیائومی

خانه هوشمند شیائومی چیست؟

برای پاسخ دقیق به این سوال که خانه هوشمند شیائومی چیست، اجازه دهید با یک مثال به ادامه بحثمان بپردازیم. زمانی که وارد خانه خود می‌شوید، با استفاده از دسته کلید، قفل درب را باز می‌کنید. پس از ورود به خانه، با استفاده از کلیدهاس برق، چراغ‌ها را روشن خواهید کرد. به سمت اتاق خواب که می‌روید برای زدن گوشی خود به شارژ باید به سمت پریز برق حرکت کرده و شارژر را وارد پریز برق کنید.

این لیست از فعالیتهای خود در خانه را می‌توانید تا بی‌نهایت ادامه دهید، خانه هوشمند شیائومی قرار است نقش انسان در انجام فعالیتها را به حداقل رسانده و با کمک برنامه‌ریزی رباتها، انجام تمامی امور را بر عهده دنیای تکنولوژی واگذار کند. تجهیزات خانه هوشمند شیائومی در این مسیر همراه انسانها خواهند بود.

تجهیزات خانه هوشمند شیائومی، شامل چه مواردی می‌شود؟

مواردی که لیست تجهیزات خانه هوشمند شیائومی را تشکیل می‌دهند، بیشمارند! از دوربین های مداربسته شیائومی تا سنسور حضور، از دیمر هوشمند تا کنترل کننده پریز برق می‌تواند تشکیل دهنده تجهیزات خانه هوشمند شیائومی باشد. مجموعه شیائومی با سرعتی غیرقابل تصور به پیشرفت خط تولید خود در حوزه خانه هوشمند می‌پردازد. از برخی موارد داخل لیست تجهیزات خانه هوشمند شیائومی، می‌توان به لیست زیر اشاره کرد.

  • دروازه هوشمند شیائومی
  • سوئیچ بلوتوث هوشمند شیائومی
  • سنسور هوشمند درب و پنجره شیائومی
  • کلید برق بی‌سیم هوشمند شیائومی
  • دوربین مداربسته هوشومند شیائومی
  • دیمر کنترل نور هوشمند شیائومی
  • سنسور شدت نور هوشمند شیائومی
  • لامپ نواری هوشمند شیائومی
  • سنسور دمای هوشمند شیائومی
  • زنگ هشدار هوشمند شیائومی
  • لامپ‌های هوشمند شیائومی
  • سوکت برق هوشمند شیائومی
  • دستگاه تصفیه هوای هوشمند شیائومی
  • جاروبرقی هوشمند شیائومی
تجهیزات خانه هوشمند شیائومی، شامل چه مواردی می‌شود؟
تنظیمات خانه هوشمند شیائومی چگونه است؟

برای تنظیمات خانه هوشمند شیائومی، ابتدا باید نرم افزار شیائومی هوم Xiaomi Home را بر روی تلفن همراه خود نصب و راه اندازی کنید تا بتوانید تجهیزات خانه هوشمند شیائومی را تنظیم نموده و بتوانید از آنها استفاده کنید. این برنامه در واقع کنترل از راه دور شما است تا بتوانید تمامی وسایل و تجهیزات خانه هوشمند شیائومی خود را مورد استفاده قرار دهید.


با فناوری خانه هوشمند، می توان دستگاه را بطور بهینه کنترل نمود تا امنیت، راحتی و بهره وری انرژی برای صاحبان خانه فراهم شود. سیستم ها و دستگاه های خانه هوشمند اغلب با هم کار می کنند، داده ها را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و اقدامات را بر اساس ترجیحات کاربران انجام می دهند. در ادامه بطور دقیق تری امکانات خانه هوشمند را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع خانه هوشمند به صاحبان خانه این امکان را می دهد تا با استفاده از تلفن هوشمند و از طریق اتصال به اینترنت (یا هر پروتکل ارتباطی)، لوازم خانگی، ترموستات ها، چراغ ها و سایر دستگاه ها را از راه دور کنترل نمود. خانه های هوشمند را می توان از طریق سیستم های بی سیم یا سیم کشی شده راه اندازی کرد.

با پیشرفت صنعت خانه هوشمند، ویلا هوشمند نیز به موضوع داغ و جذابی تبدیل شده است. ویلاهای هوشمند دارای سبک معماری مدرنی هستند و با برخورداری از فناوری های مدرن و پیشرفته، تجربه بی نظیری از نوآوری و راحتی را برای شما به ارمغان می آورند.

نمونه هایی از فناوری خانه هوشمند

تقریباً در هر جنبه ای از زندگی که تکنولوژی به آن ورود پیدا کرده است (مانند: وسایل خانگی، دستگاه های سرمایشی و گرمایشی و غیره) شاهد محصولات خانه هوشمند بوده ایم که در ادامه برخی از آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

تلویزیون های هوشمند برای دسترسی به محتوا از طریق برنامه های کاربردی، مانند فیلم و موسیقی، به اینترنت متصل می شوند. برخی از تلویزیون های هوشمند دارای قابلیت تشخیص صدا یا اشاره نیز هستند.

سیستم های روشنایی هوشمند علاوه بر قابلیت کنترل از راه دور و شخصی سازی، می توانند زمان ورود ساکنین را به خانه تشخیص داده و در صورت نیاز نور را تنظیم کنند.

ترموستات های هوشمند به کاربران این امکان را می دهند تا دمای خانه را برنامه ریزی، نظارت و از راه دور کنترل کنند. این دستگاه ها همچنین رفتارهای صاحبان خانه را می آموزند و به طور خودکار تنظیمات را تغییر می دهند تا بیشترین راحتی و کارایی را برای ساکنان فراهم کنند. ترموستات های هوشمند همچنین می توانند مصرف انرژی را گزارش کرده و قادرند به کاربران یادآوری کنند تا فیلترهای تهویه را عوض نمایند.

با استفاده از قفل ها و در بازکن ها هوشمند، کاربران می توانند به افرادی که قصد ورود به خانه را دارند اجازه دسترسی یا عدم دسترسی بدهند. قفل های هوشمند همچنین می توانند نزدیک بودن ساکنین را تشخیص داده و درها را برای آنها باز کنند.

با دوربین های امنیتی هوشمند کاربران می توانند هنگامی که در منزل حضور ندارند، از امنیت خانه های خود مطمئن باشند. سنسورهای حرکتی هوشمند می توانند تفاوت بین ساکنین، حیوانات و بازدیدکنندگان را تشخیص دهند و در صورت بروز رفتاری مشکوک، به کاربران اطلاع دهند.

لوازم خانگی هوشمند می توانند راحتی زندگی را برای افراد به ارمغان بیاورند. برای مثال قهوه سازهای هوشمند می توانند یک فنجان قهوه را به طور خودکار و در زمان برنامه ریزی شده آماده کنند. یخچال های هوشمندی که می توانند تاریخ انقضا مواد غذایی را به شما اطلاع دهند.

مزایا و معایب خانه هوشمند

امروزه از فناوری خانه های هوشمند در بسیاری از جوامع بطور گسترده ای استفاده می شود طوریکه زندگی بسیاری از افراد به آن گره خورده است و روز به روز بر تعداد کاربران آن اضافه می شود. و می توان آن را در خانه ها و کارهای روزمره خود استفاده می کنند.

مانند هر تکنولوژی دیگری، خانه هوشمند نیز دارای مزایا و معایبی است. یکی از مهمترین مزایای خانه هوشمند، ایجاد آرامش خاطر برای صاحبان خانه است و به آنها این امکان را می دهد تا از راه دور خانه های خود را زیر نظر داشته باشند و تمامی دستگاه ها و وسایل را کنترل کنند. در پایین می توانید عکس خانه هوشمند را مشاهده نمایید.

علاوه بر آن، خانه های هوشمند به کاربران در بهبود کارایی دستگاه ها کمک می کنند. برای مثال به جای روشن گذاشتن دستگاه تهویه هوا در تمام طول روز، یک سیستم خانه هوشمند می تواند رفتارها را بیاموزد و مطمئن شود که خانه تا زمانی که افراد از محل کار به خانه می آیند خنک می شود. در مورد لوازم خانگی نیز به همین شکل است. با سیستم آبیاری هوشمند ، چمنزار فقط در صورت نیاز و با مقدار دقیق آب مورد نیاز آبیاری می شود. در این صورت به طور قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی می شود. بطور کلی می توان گفت که با خانه هوشمند، از انرژی، آب و سایر منابع به طور موثرتری استفاده می شود.

با این حال، سیستم های خانه هوشمند به دلیل پیچیدگی ممکن است کار با آن ها برای برخی از افراد سخت و مشکل ساز باشد. تولید کنندگان محصولات خانه هوشمند سعی دارند تا پیچیدگی کار با این سیستم ها را کاهش دهند و تجربه کاربری را بهبود بخشند.

برای آنکه سیستم های خانه هوشمند عملکرد موثری داشته باشند، تمامی دستگاه ها باید قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر باشند و از پروتکل یکسان یا حداقل پروتکل های مکملی استفاده کنند. از آنجایی که بازار محصولات خانه هوشمند نسبتاً جدید است، هنوز هیچ استاندارد خانه هوشمند مشخصی وجود ندارد. در مقابل، از اصلی ترین معایب خانه هوشمند نیز می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هزینه های بالای نصب تجهیزات
  • وابسته به اینترنت مطمئن و پایدار
  • امنیت پایین
  • مسائل تعمیر و نگهداری 
  • مشکلات برقراری اتصال
  • برای همه خانه ها مناسب نیست
  • مشکلات حفظ حریم خصوصی

سال هاست که شیائومی فقط تولید کننده گوشی های موبایل هوشمند نیست؛ بلکه تمام محصولات مورد نیاز برای استفاده در خانه را تولید می کند. کاری که شیائومی انجام می دهد نستبا ساده است! این کمپانی تمامی اشیا مورد استفاده روزانه را با کمی فناوری در هم می آمیزد و تبدیل به یک وسیله هوشمند و البته ارزان می کند.

بنیان گذار شیائومی اعلام کرده که حاشیه سود مربوط به هزینه های سخت افزاری آنها از 5 درصد بیشتر نمی شود و همین موضوع باعث درخشش فوق العاده این برند در سرتاسر جهان شده است.

شیائومی در طول این سال ها پیشرفته تر شده و هزاران محصول جدید و هوشمند طراحی کرده تا به افراد برای صرفه جویی در زمان و تلاش روزانه کمک کند. محصولات خانه هوشمند از فناوری اینترنت اشیا (IoT) برای کمک به کاربران و کنترل راحت تر بهره می برند. علاوه بر این باید اعتراف کنیم که طراحی محصول این کمپانی نیز واقعا جذاب و چشم نواز است.

شیائومی در سال های اخیر با برندهای بزرگی مثل فیلیپس و هانیول هم همکاری داشته تا بتواند مجموعه جدیدی از محصولات خانگی هوشمند را با سازگاری دستیارهای صوتی روانه بازار کند. لامپ های هوشمند، سنسورهای تشخیص دما، انواع چراغ ها، سنسورهای امنیتی برای درب ها و پنجره ها و بسیاری از محصولات دیگر را باید از کالا  های هوشمند شیائومی دانست.

در این بخش راهنمای کاملی برای تبدیل یک خانه معمولی به یک خانه هوشمند با محصولات شیائومی را برای شما آورده ایم. محصولاتی که در این بخش معرفی می کنیم شامل تمام محصولات خانه هوشمند شیائومی نیست؛ بلکه به ضروری ترین محصولات این برند برای راه اندازی اتوماسیون در خانه اشاره خواهیم کرد.

15 محصول خانه هوشمند شیائومی


فاکتور های مهم در تلویزیون شیائومی

در زمان تهیه تلویزیون شیائومی باید به بسیاری موارد توجه کنید که شما ررا به این نتیجه برساند که آیا این تلویزیون را می توانید بخرید یا نه؟ و یا اینکه امکاناتی که من از یک تلویزیون به عنوان یک کاربر دارم را این برند جواب گو می باشد و هزاران سؤال بی جواب دیگر این آشفتگی فکری را از شما دور کند و برای تهیه آن سؤالبه سراغ موردی بروید که از قبل راجع‌به سؤالآن تحقیق کرده اید.

  • کیفیت تصویر تلویزیون
  • ریموت کنترل هوشمند
  • قابلیت های تلویزیون شیائومی
  • پردازنده به کار رفته و سرعت پردازشگر
  • سیستم عامل هوشمند و دسترسی ها
  • قیمت مناسب تلویزیون شیائومی
  • تنوع سایزبندی و صفحه نمایش
    در نقد و بررسی تلویزیون شیائومی p1 نسبت به برندهایی همچون ال جی و سونی از قیمت مناسب تری برخوردار است و با توجه به کیفیت تصویر خوب و امکاناتی که دارد این هزینه کاملاً عالی و به صرفه تلقی می شود و طرفداران بسیار زیادی را به همین دلیل به سمت خود سوق داده است. در این تلویزیون شما مدل های LED, QLED را مشاهده خواهید کرد، که هر کدام از این موارد را می توانید مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید. 

اپلیکیشن خانه هوشمند شیائومی Xiaomi Smart Home

اولین قدم برای داشتن یک خانه هوشمند با محصولات شیائومی، دانلود اپلیکیشن مخصوص شیائومی با نام ( Mi Home ) از استورهای مختلف است. این اپلیکیشن به عنوان نقطه مرکزی و مغز یک خانه هوشمند فعالیت می کند و شما می توانید تمام دستگاه ها و لوازم خانگی هوشمند خود را در این برنامه کنترل کنید.

تمام لوازمی که شیائومی طراحی و تولید می کند با این اپلیکیشن سازگار هستند و همگام سازی می شوند. بنابراین برای راه اندازی اتوماسیون، اولین قدم دانلود این برنامه است. در ادامه مهم ترین لوازم خانگی هوشمند شیائومی را به شما معرفی می کنیم.

1-سنسور گیت شیائومی Mi Smart Home Gateway

اگر می خواهید یک هاب یا یک سنسور مرکزی کنترل کننده برای خانه هوشمند خود داشته باشید، اولین چیزی که نیاز دارید یک اسمارت هوم گِت وِی است. این دستگاه به شما امکان می دهد تمام سنسورهای هوشمند دیگر خانه را کنترل کنید. همچنین از این دستگاه چندکاره می توانید به عنوان رادیو، زنگ هشدار، زنگ در و چراغ روشنایی هم استفاده کنید.

این دستگاه از پروتکل های ارتباطی وای فای و بلوتوث پشتیبانی کرده و می تواند با تمام لوازم خانگی هوشمند شیائومی سازگار شود. ویژگی متمایز دیگر این دستگاه پشتیبانی از فرمان های صوتی است. در واقع با خرید این گیت کنترل کننده چندکاره می توانید با فرمان صوتی تمامی دستگاه های خانه هوشمند خودتان را کنترل کنید.

می توانید فرمان های صوتی و دستورات اتوماسیون را تنظیم کنید تا مثلا زمانی که به خانه می رسید کولر گازی و لامپ ها روشن شوند! حواستان باشد که این دستگاه با وای فای کار می کند و همیشه باید به امواج WiFi متصل باشد.

2-سوییچ هوشمند وایرلس شیائومی Xiaomi Smart Bluetooth Switch

یکی دیگر از دستگاه هایی که برای کنترل محصولات مختلف شیائومی به آن نیاز پیدا می کنید، سوییچ بلوتوثی شیائومی است. این سوییچ که تنها یک دکمه دایره ای شکل کوچک است برای کنترل لامپ ها و چراغ ها طراحی شده است. در واقع اگر نمی خواهید با استفاده از اپلیکیشن شیائومی دستگاه ها را کنترل کنید، این سوییچ بلوتوثی به شما کمک می کند.

این سوییچ در واقع برای کنترل تمام دستگاه های هوشمند در یک خانه تعبیه شده و تنها تفاوت آن با گیت شیائومی امکان کنترل دستی لوازم است. برای هر کدام از دستگاه های هوشمندی که خریداری کرده باشید می توانید یک سوییچ هم داشته باشید و آنها را هر کجا که می خواهید نگهداری کنید. با توجه به قابلیت حمل این سوییچ ها می توان از آنها ساده تر از فرمان های صوتی استفاده کرد.

3-سنسور هوشمند درب و پنجره Xiaomi Window Sensor and Door Sensor

برای این که واقعا یک خانه هوشمند داشته باشید بهتر است جنبه های مختلفی از خانه را اتوماسیون کنید. یکی از این سنسورها برای تجربه یک خانه هوشمند، سنسور مربوط به درب و پنجره است. این سنسور ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانید در زمان باز یا بسته شدن درب و پنجره، یک اقدام دیگر را فعال کنید.

به عنوان مثال زمانی که سنسور تشخیص داد درب باز شده، به صورت اتوماتیک چراغ های اتاق را روشن می کند. از این سنسورها می توان برای خاموش و روشن کرده تهویه مطبوع یا دستگاه های دیگر نیز استفاده کرد.

4-کلید برق هوشمند Xiaomi Wireless Keywall Switch

اگر همه دستگاه های روشنایی خانه را هوشمند کرده باشید، منطقی است که از یک سوییچ یا کلید برق هوشمند نیز استفاده کنید. این کلید برق هوشمند می تواند جایگزین اپلیکیشن شیائومی شده و کنترل چراغ ها را ساده تر کند.

این سوییچ را می توانید روی دیوار نصب کنید و لامپ های شیائومی را با آن کنترل کنید. علاوه بر این می توانید از این سوییچ به عنوان کلید زنگ هم استفاده کنید.

5-دوربین مدار بسته هوشمند Xiaomi Smart Camera

یکی از مهم ترین وسایل هوشمند که می تواند امنیت خانه شما را تامین کند دوربین های مدار بسته شیائومی هستند. این دوربین های هوشمند نسبت به مدل های ابتدایی دوربین های مدار بسته تفاوت بسیاری دارند.

به عنوان مثال دوربین های هوشمند شیائومی می توانند ویدیوها را با کیفیت 1080p ضبط کرده و زاویه دید 156 درجه ای را در اختیار شما قرار دهند. علاوه بر این قابلیت تشخیص انسان را دارند و زمانی که شما در خانه نباشید و انسان را در خانه تشخیص دهند یک ویدیو 12 ثانیه ای برای شما ارسال می کنند. 

منبع » سوپر تخفیف


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.