مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

تفاوت سرخ کن بدون روغن با سرخ کن معمولی چیست؟

سرخ‌کن صنعتی

ابتدا برای خرید سرخ کن صنعتی بهتر است بررسی کنید که دستگاه برای چه کاری است. آیا قصد دارید از سرخ کن خود برای اقلام حجیم مانند فست فود استفاده کنید؟ یا از آن برای سرخ کردن سیب زمینی، درست کردن پیتزا یا پختن یک کیک ساده استفاده می کنید؟ همه اینها مشخص می کند که چه محصولی به عنوان سرخ کن در آشپزخانه خود دارید.

از سرخ کن های صنعتی برای تهیه فست فود در رستوران ها و ساندویچ ها استفاده می شود. برای غذاهای پر حجم و پر حجم، مانند غذاهایی که در رستوران های فست فود تهیه می شوند، باید به ایمنی تجهیزات توجه شود. دمای بالای 200 درجه سانتیگراد، فست فود باکیفیت را فراهم می کند. اما همچنین می تواند خطراتی را برای کاربران ایجاد کند.

اکثر رستوران ها نیاز به خرید سرخ کن صنعتی دارند. این تجهیزات می توانند حجم زیادی از مواد غذایی مانند مرغ، ماهی و … را با کیفیت بالا در کمترین زمان سرخ کنند. این سرخ کن مانند سایر مدل های سرخ کن خانگی از یک المنت و یک محفظه تشکیل شده است.

دستگاه دارای فیلتر روغن جهت افزایش طول عمر و دوام سرخ کن صنعتی می باشد. به علاوه، نقطه سرد در پایین دستگاه از چسبیدن غذا به آن در صورت ریختن در قسمت پایین جلوگیری می کند. بنابراین این مشکل باعث ساییدگی دستگاه نمی شود.

ویژگی یک سرخ کن خوب چیست؟

صفحه نمایش دما

داشتن نمایشگر دما را می توان یک چیز خوب در نظر گرفت که مستقیماً با بودجه شما مرتبط است. برخی از سرخ کن ها از صفحه نمایش لمسی استفاده می کنند و برخی دیگر از دکمه های اطراف صفحه نمایش استفاده می کنند، اما سرخ کن های نسبتا ارزان اصلا از صفحه نمایش استفاده نمی کنند. البته این مشکل نمی تواند نقطه ضعف سرخ کن باشد.

جدا شدن قطعات سرخ کن

از آنجایی که در وسایل آشپزی باید به نظافت و بهداشت توجه کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشید که عناصر مختلف دستگاه به راحتی از محفظه جدا شده و شسته می شوند، لوازم پخت و پز و پس از هر بار استفاده باید به خوبی تمیز شود.

قطع کن خودکار

هنگام خرید سرخ کن، قطعا یکی از دلایل خرید آن این است که مجبور نیستید همیشه روی گاز بایستید و کار سرخ کردن غذا را به بهترین شکل ممکن به دستگاه بسپارید، پس باید به این نکته توجه کنید که سرخ کن خاموش می شود، می تواند اتوماتیک باشد، بنابراین اگر غذای شما به اندازه سرخ شده باشد، به صورت خودکار خاموش می شود. البته این عملکرد با علامت هشدار کاملا متفاوت است.

اگر شما هم قصد خرید سرخ کن بدون روغن را داشته باشید، احتمالا این سوالات برای شما هم پیش آمده که بهترین سرخ کن بدونه روغن کدومه؟ تفاوت سرخ کن بدونه روغن و معمولی چیه؟ و حتما میخواهید مزایا و معایب این محصول را بدانید. هدف ما در این مقاله آشنایی با برندهای برتر سرخ کن بدون روغن است. تا با شناخت بیشتر انواع سرخ کن و راهنمایی و نکات خرید سرخ کن بتوانید به راحتی بهترین سرخ کن بدونه روغن را انتخاب کنید.

سرخ کن بدونه روغن چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از دستگاه هایی که در چند سال اخیر برای سرخ کردن مواد غذایی مختلف در دسترس قرار گرفته انواع مدل سرخ کن‌های بدونه روغن و معمولی هستند. که در دمای معین و در سریعترین زمان ممکن امکان سرخ کردن و برشته شدن غذاهای خوش طعم را فراهم می‌کنند. سرخ‌کن های بدونه روغن علاوه بر سرعت بیشتر برای سرخ کردن از کثیف شدن ماهیتابه و اجاق نیز جلوگیری می‌کنند و دارای مزایای دیگری هستند که در ادامه بیان خواهیم کرد.

تفاوت سرخ کن بدونه روغن با سرخ کن معمولی چیه؟

سرخ کن‌های معمولی دارای مخزنی برای روغن هستند، و با یک المنت گرم کننده روغن داخل مخزن گرم می‌شود که با اضافه کردن مواد غذایی به روغن گرم شده مواد غذایی سرخ می‌شوند.

اما مدل سرخ کن‌های بدون روغن توسط جریان هوای داغ  با مقدار کمی روغن غذایی کاملا سالم و رژیمی را سرخ و برشته می‌کند. این مدل سرخ کن بدون نیاز به مصرف روغن زیاد از نظر سلامت غذا مفید و بسیار کاربردی هستند.

جدیدتریرین مدل سرخ کن بدونه روغن

سرخ کن‌های بدون روغن نمونه‌هایی بسیار پیشرفته‌ تر از سرخ کن معمولی هستند. که در جدیدترین مدل سرخ کن با تکنولوژی دیجیتال مدل سرخ کن های بدون روغن تولید شده‌اند. با ویژگی های خاص و منحصر به فرد سرخ کن‌های جدید بدون روغن از محصولات پخت و پز آسان آشپزخانه هستند. که در اکثر آشپزخانه‌ها به عنوان یک دستگاه پیشرفته و کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معرفی بهترین مارک سرخ کن بدون روغن  را حتما بخوانید!

مشخصات سرخ کن بدون روغن

  • سسیتم قطع کن خودکار
  • فیلتر قابل تعویض
  • دارای آلارم زمان سرخ کردن
  • دارای چندین برنامه سرخ کردن
  • امکان تنظیم زمان با توجه به مواد غذای مختلف
  • دارای قطعات جدا شونده برای شستشو آسان
  • طراحی ظاهری مدرن و زیبا
  • سیستم گردش هوای داغ برای سرخ کردن بهتر غذا
  • در برخی از مدل ها قابلیت پخت کیک … را هم دارند.

پرفروش ترین سرخ کن بدون روغن

سرخ کن در سه مدل بدون روغن، مینی سرخ کن و سرخ کن معمولی توسط برندهای بزرگ تولید کننده لوازم خانگی برقی به بازار ارائه می شوند. که هر کدام از این برندها به نوعی دارای ویژگی های خاص خود همان برند است. اما پرفروشترین برند سرخ کن بازار برندهای سرخ کن فیلیپس، دلونگی و تفال هستند. که از محبوبیت فراوانی در بین خریداران سراسر دنیا برخوردارند.

بهترین سرخ کن تفال

برند تفال با مدل سرخ کن های معمولی و بدون روغن در ظرفیت بزرگ و مینی سرخ کن و با توجه به این که برند تفال در زمینه تولید لوازم خانگی بسیار موفق عمل کرده مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌ اند. به جرائت میتوان گفت برند تفال یکی از موفق‌ترین و باکیفیت ترین برند ها در زمینه تولید انواع سرخ کن های بدون روغن در بازار است.

بهترین سرخ کن فیلیپس

برند سرخ کن فیلیپس با طراحی ظاهری مدرن و دیجیتال از برندهای خوشنام است. اگر برای شما کیفیت سرخ کن با طراحی ظاهری زیبا مهم است برند فیلیپس گزینه ای بسیار مناسب است که از کیفیت و زیبایی ظاهری برخوردارند. اما نسبت به برندهای دیگر سرخ کن های فیلیپس ظرفیت های کمتری دارند.

بهترین سرخ کن دلونگی

سرخ کن های دلونگی یکی از نمونه مدل سرخ کن های بدون روغن و کاملا رژیمی هستند. و با مقدار روغن کمی داخل محفظه سرخ کن با گردش هوال داغ و توان 1900 تا 2200 وات پرقدرت و سریع غذا را سرخ و برشته می‌کنند. سرخ کن دلونگی یک برند ایتالیایی است که با کیفیت فوق العاده بالا و دوام پذیری این برند معتبر از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار هستند.

بهترین سرخ کن بدون روغن ایرانی و خارجی

همانطور که در ابتدا این مقاله هم اشاره شد سرخ کن بدون روغن و معمولی از برندهای زیادی تولید می‌شوند. ما در بخش قبل سه برند را معرفی کردیم. اما برندهای بی نظیری مانند سرخ کن کنوود، فیلیپس، شیائومی، دلونگی، تفال … از برندهای بزرگ و مشهور هستند که با اطمینان کامل از این برندها را میتوان تهیه کرد.

خرید و قیمت سرخ کن بدون روغن

در این مقاله با سرخ کن های بدونه روغن آشنا شدیم. در این قسمت برای سهولت خرید و دیدن قیمت روز 23 مدل انواع مدل سرخ کن از برندهای برتر را لیستت کرده ایم. می‌توانید با توجه به سلیقه و انتظارتان با بررسی سرخ کن های معرفی شده بهترین سرخ کن بدونه روغن را انتخاب کنید. . با کلیک روی دکمه مشاهده قیمت و خرید محصول را با قیمت روز و مشخصات کاملتر مشاهده کنید.

معرفی بهترین سرخ کن های بدون روغن بازار

مواد غذایی سرخ‌شده در لیست محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین غذاها قرار می‌گیرند و بسیاری از وعده‌های غذایی ما را تشکیل می‌دهند.

اما بزرگترین چالش این دسته از غذاها، چربی بسیار زیاد و مضرات آن است. دقیقا در همین لحظه است که فناوری راه حلی تحت عنوان «سرخ کن هوا» ارائه خواهد داد.

دستگاهی که سرخ‌ترین و تردترین غذاها را بدون نیاز به غوطه‌ور شدن در روغن حاضر خواهد کرد. سرخ کن بدون روغن بهترین دستگاه برای پخت سریع و آسان این قبیل غذاها است.

با خرید سرخ کن می‌توانید میزان استفاده از روغن و در نتیجه چربی غذا را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش دهید. اما یک سرخ کن با این سطح کیفیت را از چه مارکی باید خرید و بهترین سرخ کن بدون روغن چه ویژگی‌های دیگری دارد؟

امروزه با تعدد برندهای معتبر در زمینه ساخت لوازم پخت و پز برقی، انتخاب بهترین مارک سرخ کن کار چندان آسانی نیست. از طرفی هر برند چند مدل با کیفیت و درجه را به عنوان پرچمدار خود معرفی کرده که همچنان در دو راهی‌های زیادی برای انتخاب بهترین سرخ کن قرار خواهید گرفت و شناسایی بهترین مارک و مدل این دستگاه محبوب و پرکاربرد فرایندی پیچیده است.

به همین واسطه، تصمیم گرفتیم در یک وبلاگ جامع و کامل به معرفی بهترین مارک های سرخ کن، بهترین مدل‌های هر برند و در آخر نکات مهم و موثر بر انتخاب بهترین سرخ کن بدون روغن بپردازیم.

در ادامه مطالعه خواهید کرد: (به ترتیب)

  • معرفی بهترین مارک های سرخ کن
  • معرفی و بررسی بهترین سرخ کن های هر برند
  • فاکتورهای موثر بر عملکرد بهترین سرخ کن

بهترین مارک سرخ کن کدام است ؟

برندهای فعال در بازار لوازم خانگی (از جمله لوازم پخت‌وپز) بسیار زیاد هستند که هر کدام در تولید محصول یا محصولات خاصی، قدرت بیشتری دارند. سرخ کن از جمله محصولات خانگی پرفروش محسوب می‌شود و به همین واسطه برندهای معتبر زیادی، ترغیب به ساخت این دستگاه کاربردی و محبوب شده‌اند.

  • فیلیپس (Philips)
  • دلونگی (Delonghi)
  • تفال (Tefal)
  • نینجا (Ninja)
  • کنوود (Kenwood)
  • سنکور (Sencor)

این ۶ برند در لیست پرفروش‌ترین سرخ کن‌های بازار بیشترین سهم را دارند. در بین آنها چند مورد، عملکرد قدرتمندتری ارائه می‌کنند و اعتبار بیشتری دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم. راهنما خرید لوازم آشپزخانه را مشاهده نمایید.

معرفی بهترین مارک سرخ کن : فیلیپس

فیلیپس (philips) یک برند معتبر، قدرتمند و حرفه‌ای است که شهرت بسیار زیادی را به‌واسطه تولید لوازم خانگی برقی با کیفیت به دست آورده است. سرخ کن یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند به‌شمار می‌آید که از فناوری Rapid Air برای سرخ کردن مواد غذایی بهره می‌گیرد.

بیشترین تمرکز فیلیپس در زمینه ساخت سرخ کن‌های بدون روغن با کیفیت و در عین حال خوش‌قیمت است و به همین واسطه به پرفروش‌ترین مارک سرخ کن در ایران تبدیل شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های فیلیپس، عرضه سرخ کن در بازه‌های قیمتی مختلف است. قیمت سرخ کن‌های این برند هلندی از ۲ تا ۳۰+ تومان است که می‌توان بسته به بودجه درنظر گرفته شده، دست به انتخاب زد.

سرخ کن فیلیپس HD9270

9270 پرفروش‌ترین سرخ کن برند معتبر فیلیپس است که سطح کیفی بسیار مطلوبی دارد و برای تهیه وعده‌های غذایی حجیم بسیار مناسب خواهید بود. این محصول در دسته سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس قرار می‌گیرد و میزان مصرف روغن را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

سرخ کن فیلیپس HD9270 دارای توان مصرفی ۲۰۰۰ وات است و از محفظه غذای ۶ لیتری بهره می‌برد. پنل کنترل این دستگاه لمسی و مجهز به برنامه‌های پخت آماده با قابلیت اعمال تنظیمات شخصی است.

 

 

سرخ کن فیلیپس HD9280

HD9280 یکی دیگر از بهترین سرخ کن‌های فیلیپس است که قابلیت و امکانات مشابهی با مدل HD9270 دارد. تنها تفاوت این سرخ کن با مدل قبلی «بهره‌مندی از سیستم IOT» است که امکان اتصال به وای فای (Wi-Fi) و کنترل از طریق گوشی را فراهم می‌کند.

 

 

سرخ کن فیلیپس HD9252

سرخ کن HD9252 در مقایسه با مدل 9270 و 9280 قیمت ارزان‌تری دارد. این سرخ کن بدون روغن مانند دو مدل قبلی در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود و طراحی محفظه آن کشویی و مربعی‌شکل است.

گنجایش محفظه غذای سرخ کن فیلیپس HD9252 معادل ۴.۱ لیتر و توان مصرفی آن ۱۴۰۰ وات است. محفظه غذای این محصول با روکشی نچسب و ضد خش پوشانده شده و پنل کنترل آن لمسی است.

 

 

سرخ کن فیلیپس HD9200

اگر به‌دنبال یک سرخ کن ارزان‌تر از این برند هستند، مدل HD9200 می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد. این سرخ کن برخلاف موارد قبلی از نمایشگر لمسی بهره نمی‌برد و محفظه کشویی آن ۴.۱ لیتری است.

توان مصرفی سرخ کن بدون روغن فیلیپس HD9200 معادل ۱۴۰۰ وات است و دما و زمان پخت غذا به‌وسیله ولوم‌های چرخشی تنظیم می‌شود. بدن این دستگاه نیز پلاستیکی است و ۴.۵ کیلوگرم وزن دارد. راهنما خرید لوازم برقی 

 

 

سایر بهترین سرخ کن های فیلیپس

  • سرخ کن فیلیپس HD9218
  • سرخ کن فیلیپس HD9260
  • سرخ کن فیلیپس HD9216
  • سرخ کن فیلیپس HD9650

معرفی بهترین سرخ کن : تفال

تفال (Tefal) یکی دیگر از بهترین مارک‌های سرخ کن است که به‌نوعی به‌عنوان برندی پیشرو در این زمینه شناخته می‌شود. تفال با طراحی سرخ کن‌های پیشرفته و مجهز به فناوری روز دنیا، تحول بزرگی در این صنعت رقم زد.

این برند فرانسوی موفق به ساخت اولین سرخ کن‌های پیشرفته، تحت عنوان Acti Fry شد. این سرخ کن‌ها با استفاده از تکنولوژی Heat Pulse غذاهای مختلف را سرخ می‌کنند.

تفال برخلاف فیلیپس (که بیشتر بر تولید سرخ کن‌های بدون روغن، تمرکز دارد) ۲ مدل مختلف از سرخ کن را تولید می‌کند سرخ کن‌های کشویی تفال طراحی مشابهی با دستگاه‌های فیلیپس دارند.

مدل‌های آسانسوری، دسته دیگر سرخ کن‌های این برند را تشکیل می‌دهند که از طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برند و عملکرد قدرتمند و بسیار حرفه‌ای دارند. در برخی از مدل‌های فوق‌پیشرفته این دسته از سرخ کن‌ها علاوه‌بر صفحه نمایش دیجیتال و لمسی از قابلیت تنظیم و کنترل از طریق گوشی همراه نیز استفاده شده است.

سبد سرخ کن‌های آسانسوری، گرد است و به سمت بالا باز می‌شود. ظروف داخلی هر دو نوع سرخ کن تفال قابلیت شستشو را در ماشین ظرفشویی دارند. این برند در سرخ کن‌های آسانسوری خود از پدال چرخشی بهره می‌برد تا غذا را با چرخش ۳۶۰ درجه، یکنواخت و یکدست بپزد. در ادامه چند مورد از بهترین سرخ کن‌های تفال را معرفی خواهیم کرد.

سرخ کن تفال EY201

EY201 یکی از خوش‌قیمت‌ترین سرخ کن‌های تفال است که طراحی زیبا و قدرت عملکرد بسیار خوبی دارد. توان مصرفی این دستگاه ۱۵۰۰ وات است و در دسته قدرتمندترین سرخ کن‌های بدون روغن تفال قرار می‌گیرد.

محفظه سرخ کن بدون روغن تفال EY201 نچسب و ضد خش است و ۴.۲ لیتر گنجایش دارد. بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک است و ۴ کیلوگرم وزن دارد.

 

 

سرخ کن تفال EY701

یکی از پرفروش‌ترین سرخ کن‌های بدون روغن بازار به‌شمار می‌آید که دارای توان مصرفی ۱۷۰۰ وات و گنجایش ۵.۶ لیتر است. کاسه این دستگاه گردشکل و از جنس سرامیک نچسب و ضد خش است.

منو و پنل کنترل سرخ کن تفال EY701 لمسی و دارای یک نمایشگر لمسی است که از ۸ برنامه پخت پرکاربرد بهره می‌برد. این دستگاه مانند سرخ کن EY201 مجهز به فناوری 3D Air Pulse technology است که حرارت را در محفظه حاوی غذا پخش می‌کند.

 

 

سرخ کن تفال FZ7600

FZ7600 بهترین سرخ کن آسانسوری تفال محسوب می‌شود که دارای یک کاسه گردشکل ۱.۲ کیلوگرمی است. (یعنی قادر به پخت ۱.۲ کیلوگرم سیب زمینی است)

توان مصرفی این محصول ۱۳۵۰ وات و پنل کنترل آن لمسی است. منوی این دستگاه مجهز به ۹ دستور پخت و محفظه آن به‌صورت شفاف طراحی شده است تا غذای در حال پخت قابل مشاهده باشد.

منبع : هایپرمال 24

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.