مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی ایران تمز

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

تبلت ویندوزی استوک

تبلت های ویندوزی به مثابه یک لپ تاپ فوق العاده سبک ، با سطح کاربری گسترده ، نظر مثبت کاربران بسیاری را به خود جلب نموده است . تبلت های ویندوزی همه کاره منتقدین را نیز تحت تاثیر قرار داده اند . وجود قدرت پردازشی مناسب در کنار پنل لمسی و قابلیت جدا شدن از کیبورد ، از جمله ویژگی های جذاب این نوع از لپ تاپ های استوک است که کاربران بسیاری را به سمت خود جلب نموده است .

تبلت ویندوزی استوک

   
تبلت ویندوزی : کامپیوتری برای شرایط مختلف

   
امروزه که نیاز کاربران به استفاده از سرویس های مختلف سرگرمی ، کاری و ... به شدت گسترش پیدا کرده است ، از دنیای فناوری انتظار می رود که نسبت به تغییرات به وجود آمده انعطاف بیشتری داشته باشد و دستگاه هایی تولید نماید که در هر شرایطی به نیاز کاربران پاسخگو باشند . تبلت های ویندوزی استوک همان دستگاه های منعطفی هستند که کاربران در مواجهه با آنها از بهترین تجربه کاربری برخوردار می گردند . می توان در طی روز به کار با نرم افزارهای مختلف پرداخت ، به پیام های شبکه های اجتماعی پاسخ داد ، در جلسات اینترنتی شرکت کرد ، به تماشای فیلم نشست و مهم تر از همه ، می توان به راحتی آن را به مکان های مختلف حمل کرد و باتری آن را به سرعت شارژ کرد . بنابراین در صورتی که بیشتر مواقع در سفر هستید ، تبلت های ویندوزی جایگزین مناسبی برای لپ تاپ های استوک سنتی هستند ؛ البته اگر به قدرت پردازشی تخصصی احتیاج نداشته باشید .
تبلت های ویندوزی استوک برخلاف تبلت های اندرویدی و IOS ای ، اغلب همراه با کیبورد ارائه می شوند . این لپ تاپ های جداشونده استوک با استفاده از پورت مخصوص Dock که در راستای طول آن قرار دارد به پایه کیبورد متصل شده و امکان استفاده از آن را به صورت لپ تاپ برای کاربران فراهم می نماید . بنابراین اگر برای اجرای برنامه های مختلف ، از کار با نرم افزارهای Office گرفته تا ویرایش فایل های چندرسانه ای نیاز به کیبورد داشته باشید ، با دو حرکت می توانید تبلت را به پایه متصل نمایید . البته برخی مدل ها نیز با کیبورد متصل عرضه می شوند که امکان جداسازی پایه از نمایشگر وجود نخواهد داشت .

  
امکانات به روز و قدرتمند تبلت های ویندوزی

  
بر خلاف تبلت های اندرویدی و IOS ای که از قطعات پردازشی گوشی های هوشمند بهره می برند ، در تبلت های ویندوزی استوک از قطعات پردازشی قدرتمندتری استفاده شده است . پردازنده ای از شرکت پرآوازه اینتل که معمولا از فناوری چندرشته ای پشتیبانی می کند و فرکانس بالایی در پردازش دستورات دارد در کنار رم پر ظرفیت لپ تاپی و حافظه پرسرعت SSD نمونه ای از امکانات به کار رفته در این لپ تاپ های جداشونده قابل حمل است . تبلت های ویندوزی غالبا از کارت گرافیک مجتمع با پردازنده اصلی بهره می برند ؛ بنابراین امکان اجرای برنامه های سبک ویرایش تصاویر و ویدئو روی این تبلت های ویندوزی وجود دارد ، ولی اجرای برنامه های سنگین و تخصصی طراحی و رندرگیری سه بعدی را باید به لپ تاپ های استوک و کیس های کامپیوتری سپرد .
پنل تبلت های ویندوزی استوک علاوه بر ویژگی لمسی از رزولوشن بالایی هم برخوردار است تا کاربران علاوه بر تجربه کار مثبت ، با استاندارد بالایی نیز به سرگرمی های مورد پسند خود بپردازند . همانطور که امروزه جلسات اینترنتی به جزئی جدایی ناپذیر از سبک زندگی انسان ها تبدیل شده است و لپ تاپ ها نیز از این امکان بی بهره نیستند ؛ تبلت های ویندوزی نیز اغلب علاوه بر دوربین سلفی ، از دوربین پشتی نیز برخوردارند . این ویژگی به کاربران اجازه می دهد که علاوه بر جلسات اینترنتی ، امکان عکسبرداری از محیط را نیز داشته باشند یا به ضبط ویدئو بپردازند . علاوه بر دوربین ها ، میکروفون و اسپیکر خارجی نیز امکان ارتباط گروهی را فراهم می نماید ، اما اگر در محیط های شلوغ مانند کافه به مصاحبت اینترنتی می پردازید ، پورت ترکیبی هدست / میکروفون در اختیار شما خواهد بود .
یکی دیگر از مزایای تبلت های ویندوزی استوک نسبت به تبلت های اندرویدی و IOS ای ، وجود پورت های مختلف است . این بدان معناست که بر خلاف لپ تاپ های استوک ، بیشتر پورت ها روی بدنه تبلت قرار دارد تا کاربران در حالت استفاده از تبلت نیز دچار مشکل نشده و کارایی خود را حفظ نمایند . پورت های موجود روی تبلت های ویندوزی دست دوم ، همانند لپ تاپ ها از تنوع بالایی برخوردارند ؛ پس هم امکان انتقال اطلاعات از طریق پورت های خانواده USB فراهم است و هم امکان انتقال تصاویر به پرژکتور یا مانیتور از طریق پورت هایی همچون Mini HDMI .
در کنار برخی مدل های تبلت های ویندوزی استوک ، قلم نوری نیز وجود دارد ؛ بنابراین اگر دستی بر هنر دارید یا ترجیح می دهید به جای تایپ کردن ، به نوشتن بپردازید ، این ویژگی خبر خوبی برای شماست . جالب است بدانید که مانند لپ تاپ های استوک ، تبلت های ویندوزی  دست دوم نیز ممکن است دارای دو باتری باشند ؛ یک باتری داخلی در بخش تبلت و یک باتری خارجی در بخش بدنه .
بر خلاف لپ تاپ ها ، تبلت های ویندوزی به دلیل ماهیت قابل حمل بودن از درایو نوری داخلی بهره نمی برند و به ندرت می توان امکانات سخت افزاری آن را ارتقاء داد ؛ اما برخی مدل ها قابلیت ارتقاء ظرفیت حافظه اصلی را با استفاده از کارت های حافظه (SD Card) فراهم می گردانند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد